Budowa tunelu w ciągu drogi wojewódzkiej jest częścią modernizacji linii kolejowej Warszawa - Gdynia Główna na obszarze tzw. Lokalnego Centrum Sterowania Malbork. Wykonawcą jest konsorcjum z Trakcją Tiltra SA na czele. Dyrektorzy z biura kontraktu tej firmy w Malborku uspokajają, że w pierwszym etapie roboty nie będą uciążliwe dla kierowców.
- Będą to prace polegające na przekładaniu sieci podziemnych. Firma, która wykona to zadanie, będzie działała przy ulicy - tłumaczy Witold Hejnrych, zastępca dyrektora biura kontraktu LCS Malbork.
- Był plan, żeby te prace się rozpoczęły w połowie sierpnia, ale są błędy w dokumentacji i obecnie czekamy na jej poprawienie. Myślę, że w ciągu tygodnia firma powinna wejść z pracami, ale one nie będą powodowały trudności w ruchu samochodów przez przejazd - mówi Janusz Ścieszko, dyrektor kontraktu.
Prace ziemne mogą natomiast stanowić kłopot dla pieszych, którzy na tzw. międzytorzu poruszają się poboczami z powodu braku chodników.
Już wiadomo, że na konkretne utrudnienia na ul. de Gaulle'a kierowcy natkną się w listopadzie. Wtedy rozpocznie się budowa objazdu w pobliżu przejazdu kolejowego, a także jezdni równoległej wzdłuż obecnej drogi. Tym odcinkiem samochody będą się poruszały, gdy będzie trwała budowa samego tunelu (ona z kolei ma się rozpocząć w przyszłym roku).
PKP Polskie Linie Kolejowe - czyli inwestor - szacują, że budowa tunelu to koszt 11 mln zł.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?