Ekspertyza odpowiada m.in. na pytanie o koszt przywrócenia na moście ruchu pojazdów kołowych do 3,5 tony. Zdaniem specjalistów, wiąże się to z wydaniem 1 mln 580 tys. 309 zł w przypadku przeprowadzenia ograniczonego zakresu prac remontowych oraz aż 128 mln 831 tys. 222 zł, biorąc pod uwagę pełną przebudowę.
- Wykonawcy ekspertyzy nie polecają wariantu ograniczonego - mówi Mariusz Wiórek, wicestarosta tczewski. - Jego realizacja jest co prawda 81-krotnie niższa niż przebudowa obiektu, ale poniesione nakłady nie pozwalają na uzyskanie pełnej trwałości obiektu. Oznacza to, że w perspektywie 10 lat konieczne będzie ponoszenie kolejnych nakładów na remonty.
Taka, a nie inna ocena zweryfikowała też plany powiatu dotyczące wprowadzenia na razie tylko ruchu pieszego i rowerowego. Ten wariat nie będzie już raczej brany pod uwagę. Przedstawiciele powiatu zastanawiają się nad kompleksowym remontem, chociaż decyzji jeszcze nie podjęto. Nie wiadomo, skąd wezmą pieniądze, bo sami, jak wiadomo, takiego ciężaru nie udźwigną. Wiadomo już natomiast, że znalazły się środki na dokumentację tego remontu.
Starostwo Powiatowe w Tczewie otrzymało na nią w ramach unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego 1,5 mln zł . Wykonawca ma zostać wyłoniony jeszcze w tym roku. Dokumentacja zostanie opracowana do końca przyszłego roku. Pozostałe środki, które niezbędne są do zrealizowania zadania, będą pochodziły z budżetu powiatu tczewskiego oraz partnerów, którzy wyrazili bądź wyrażą chęć współfinansowania projektu. Wśród tych pewnych wymienia się miasto Tczew oraz gminę Lichnowy.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?