Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. Pierwszy unieważniono, bo ceny wszystkich ofert przewyższały kwotę zabezpieczoną przez GDDKiA. Do drugiego postępowania wpłynęła jedna oferta złożona przez konsorcjum firm APB Thor z Gniezna oraz Archeologiczną Pracownię Badawczą Thor z Niechanowa. Koszt badań to 599 tys. 625 zł.
Wykonawca ma pół roku na przeprowadzenie badań. Po tym czasie będzie miał rok na opracowanie wyników. Badania będą podzielone na etapy. Ma to w praktyce wyglądać tak, że po zakończeniu prac archeologicznych na każdym etapie na teren mają wchodzić budowlańcy i kontynuować roboty przy drogach dojazdowych do mostu.
- Zgodnie z umową i harmonogramem, badania wykopaliskowe pierwszego etapu powinny zakończyć się 15 września. Po tym dniu przewidziana jest przerwa technologiczna, w czasie której Strabag [wykonawca prac budowlanych, dop. red.] musi zapewnić przejezdność dróg krajowych nr 22 i 55 - informuje Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora GDDKiA.
Przypomnijmy, że konieczność przeprowadzenia badań jest wynikiem odkrycia pod aleją Rodła m.in. średniowiecznego muru. To sprawiło, że inwestycja drogowa od strony centrum Malborka i Sztumu może się przeciągnąć do czerwca 2017 r.
GDDKiA zapewnia, że na pozostałych częściach placu budowy prace odbywają się zgodnie z harmonogramem i sam most oraz układ drogowy od strony Grobelna i Kałdowa będą gotowe zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami, czyli w grudniu br.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?