Konkurs odbył się w ramach pierwszej edycji programu edukacyjnego "Kształtowanie przestrzeni", którego celem jest nauka podstaw urbanistyki i architektury w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Pod egidą Izby Architektów RP przez cały rok szkolny organizowane były specjalne zajęcia w placówkach, które przystąpiły do tej inicjatywy.
Tak się złożyło, że w Gimnazjum nr 3 - niezależnie od wspomnianego programu - od września 2013 r. istnieje nowo utworzona klasa architektoniczna.
- Udział w konkursie był niejako przy okazji tego, co robimy na co dzień, ale przydarzył się sukces - mówi Dariusz Rowiński, dyrektor Gimnazjum nr 3.
Na konkurs pt. "Nasza ulica i my" uczniowie musieli nadesłać filmy zawierające ich spojrzenie na otaczającą rzeczywistość. W kategorii gimnazjalnej jury oceniało 18 projektów, w tym trzy z malborskiej "trójki", a zwyciężył zespół w składzie: Wiktoria Bączek, Nadia Kołkowska, Marta Kussowska, Katarzyna Rumińska i Filip Stodólski. Jurorzy podkreślali zaangażowanie uczniów i nauczyciela, ale także architektów z Politechniki Gdańskiej współpracujących ze szkołą, oraz samorządu lokalnego.
Jako temat młodzież wybrała urządzenia rekreacyjne koło sklepu Intermarche, będące namiastką skateparku.
- W ramach programu nauczania odbywają się lekcje w terenie z architektami z PG. Uczniowie dotarli tam i pojawił się pomysł, żeby temu, co jest brzydkie, nadać lepsze oblicze - tłumaczy Dariusz Rowiński.
Oprócz niewątpliwej satysfakcji sukces w konkursie przyniósł też całkiem wymierny efekt, jakim jest nagroda finansowana w wysokości 5 tys. złotych. Pieniądze zostaną przeznaczone na dalszy rozwój klas architektonicznych w Gimnazjum nr 3. Warto dodać, że wyróżnienie honorowe otrzymał nauczyciel "trójki", Andrzej Fijas, który przygotował zwycięski zespół.
Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?