Trudno się dziwić pasażerom korzystającym wcześniej z pociągów na linii 207 z Malborka do Grudziądza, że wypatrują ich powrotu niczym przysłowiowa kania dżdżu. Obecnie obowiązuje komunikacja zastępcza. Przejazd autobusem zastępczym trwa znacznie dłużej, zresztą ludzie mają więcej zastrzeżeń.
Jak pisze jeden z naszych Czytelników, „trwa wołające o pomstę do nieba wożenie pasażerów linii kolejowej Malbork-Kwidzyn-Grudziądz autobusami PKS”.
- Nie muszę chyba mówić, że transport autobusami to radykalne obniżenie wygody jazdy i przedłużenie czasu podróży. Droga do Ryjewa wydłużyła się o ponad 20 minut. Bez żadnego sensu jeździmy w znacznie gorszych warunkach, znacznie dłużej i narażeni na niebezpieczeństwo, a nikt nie pomyślał, żeby chociaż umożliwić nam wysiadanie w środku Ryjewa, Sztumu albo Malborka - pisze nasz Czytelnik.
Stali pasażerowie na tej linii dziwią się tym bardziej, że widują pociągi jeżdżące po torach, które rzekomo powinny być zamknięte dla ruchu. Jeśli ktoś się spodziewał, że linia zostanie zamknięta na 75 dni od chwili uruchomienia zastępczej komunikacji zastępczej, to - okazuje się - był w grubym błędzie.
O wyjaśnienia zwróciliśmy się do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Odpowiedź nadeszła szybko, ale zaskoczył nas ten fragment: „Przewoźnik uruchomił zastępczą komunikację autobusową. Po linii kursują pociągi towarowe i okazjonalne. Istotną dla projektu datą jest przełom II i III kwartału 2018 roku. Ze względu na jednotorowy charakter linii wykonawca zamknie ją wówczas na 75 dni”.
Można się w tym już pogubić. Nasza redakcja otrzymała już kilka pism od kolejowych spółek na temat remontu linii, w których pojawiają się różne terminy rozpoczęcia i zakończenia remontu linii. Niestety, w żadnym nie pojawiła się jednoznaczna data przywrócenia komunikacji kolejowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe przy okazji informują o postępach prac. Wykonawca na stacji w Kwidzynie zdemontował w całości perony nr 2 i 3 oraz częściowo nawierzchnię peronu nr 1 i część torów i rozjazdów. Ponadto, na odcinku Gardeja-Ryjewo wymieniono podkłady i szyny o długości 27,7 kilometra. Łącznie wymienionych zostanie ponad 56 kilometrów torów i 48 rozjazdów.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?