Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Programowanie - Nasz Drugi Język. Podsumowanie pilotażowego programu w Zduńskiej Woli ZDJĘCIA

Redakcja
Programowanie - Nasz Drugi Język. To pilotażowy w Polsce projekt nauki programowania w szkołach podstawowych.  Zduńska Wola znalazła się w elitarnym gronie trzech miast w kraju, które wprowadziły ten  innowacyjny program edukacyjny. Dzisiaj, 17 kwietnia w Zduńskiej Woli podsumowano program. Nauczyciele, dyrektorzy szkół i przedstawiciele samorządów zainteresowani wprowadzeniem tej nowinki, zapoznali się z efektami pracy nauczycieli i uczniów zduńskowolskich podstawówek.
Programowanie - Nasz Drugi Język. To pilotażowy w Polsce projekt nauki programowania w szkołach podstawowych. Zduńska Wola znalazła się w elitarnym gronie trzech miast w kraju, które wprowadziły ten innowacyjny program edukacyjny. Dzisiaj, 17 kwietnia w Zduńskiej Woli podsumowano program. Nauczyciele, dyrektorzy szkół i przedstawiciele samorządów zainteresowani wprowadzeniem tej nowinki, zapoznali się z efektami pracy nauczycieli i uczniów zduńskowolskich podstawówek. zdunskawola.naszemiasto
Programowanie - Nasz Drugi Język. To pilotażowy w Polsce projekt nauki programowania w szkołach podstawowych. Zduńska Wola znalazła się w elitarnym gronie trzech miast w kraju, które wprowadziły ten innowacyjny program edukacyjny. Dzisiaj, 17 kwietnia w Zduńskiej Woli podsumowano program. Nauczyciele, dyrektorzy szkół i przedstawiciele samorządów zainteresowani wprowadzeniem tej nowinki, zapoznali się z efektami pracy nauczycieli i uczniów zduńskowolskich podstawówek.

Zduńska Wola jako pierwsze miasto zgłosiła się do udziału w pilotażowym nauki programowania w szkołach podstawowych . To „Programowanie = Nasz Drugi Język”, którego pomysłodawcą akcji jest miliarder Miron Mironiuk.

Usłyszałem w telewizji wywiad z Mironem Mironiukiem. Miron Mironiuk przekonywał, że taka szansa na rozwój zdarza się raz na 120 lat. Pomyślałem, więc, że byłaby szkoda, gdyby nasze miasto zmarnowało tę dziejową okazję i napisałem proponując współpracę. Kolejnego dnia przyszła odpowiedź. Już na pierwszym spotkaniu ustaliliśmy, że program wystartuje od nowego roku szkolnego i będzie obejmował wszystkich uczniów klas 4-6 w naszych szkołach podstawowych – opowiada prezydent Zduńskiej Woli Konrad Pokora.

Od września ubiegłego roku do pierwszych dni kwietnia trwała nauka programowania w ramach lekcji informatyki w szkołach podstawowych w klasach IV-VIII.
Dzisiaj, 17 kwietnia, projekt został podsumowany. Efekty projektu przedstawili w zduńskowolskim Ratuszu Ewa Gąsienica-Samek oraz Tomasz Stachowicz z firmy InstaKod, który jest edukacyjnym partnerem projektu odpowiadającym za szkolenia i mentoring nauczycieli, dostarczenie autorskich platform do nauki programowania dla uczniów oraz do pracy nauczycieli z dziećmi. Z uczestnikami spotkania zdalnie połączył się także Miron Mironiuk.
W spotkaniu w Zduńskiej Woli uczestniczyli dyrektorzy szkół i nauczyciele realizujący program oraz przedstawiciele samorządów i dyrektorzy szkół z terenu województwa łódzkiego. Goście przyjechali m.in. z gminy Zduńska Wola, Uniejowa, Burzenia czy Domaniewa. Poznali założenia, ale i efekty jakie przyniósł pilotaż w Zduńskiej Woli.

Projekt polega na wprowadzeniu nauki programowania dla klas 4–6 szkół podstawowych „Programowanie = Nasz Drugi Język”. W roku szkolnym 2023/24, udział biorą w nim cztery gminy – Zduńska Wola, Syców, Chełm i Warszawa, która dołączyła na późniejszym etapie. Projektowi patronuje Ministerstwo Cyfryzacji, a NASK jest fundatorem stypendiów dla nauczycieli informatyki. Pozostałe koszty projektu pokryte zostały ze sponsoringu (Cosmose AI, InstaKod) oraz symbolicznego i jednorazowego wkładu własnego samorządu - informuje zduńskowolski magistrat.

W Zduńskiej Woli naukę prowadzono we wszystkich dziewięciu szkołach podstawowych. Objętą nią 1067 uczniów. Lekcje informatyki prowadziło 15 nauczycieli, którzy przeszli szkolenie. Wyniki ich pracy, jak twierdzą przedstawiciele InstaKod, są doskonałe. Uczniowie osiągnęli nie tylko umiejętności programowania, ale także posiedli dodatkowe umiejętności: czytania ze zrozumieniem oraz rozwiązywania problemów. Z całej grupy uczących się w ramach pilotażu aż 25 proc. wykonywało zadania na maksymalną ocenę, a 45 proc. na ocenę bardzo dobrą. A 90 proc. uczniów, którzy podeszli do sprawdzianu semestralnego osiągnęło wynik 94 proc.

Podczas podsumowania pierwszego roku pilotażu wręczono dyplomy nauczycielom zaangażowanym w projekt. Otrzymali tytuł „Lider nauczania podstaw programowania”.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto