Ograniczenia na wiadukcie na DW 515. Jeżdżą tylko auta osobowe
Duże utrudnienia na wiadukcie w Dzierzgoniu obowiązują od pierwszej połowy grudnia 2022 roku. Wówczas Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku ze względu na zły stan techniczny zamknął obiekt najpierw całkowicie. Można było tylko przejść na piechotę lub przejechać rowerem. Po kilku dniach został przywrócony ruch samochodów do 2,5 tony i to tylko wahadłowo. Taka sytuacja utrzymuje się do dziś.
Wiadukt znajdujący się przed wyjazdem z Dzierzgonia w kierunku Susza jest datowany na 1900 rok. Kilka lat temu samorząd wojewódzki miał w planach rozbiórkę istniejącego obiektu i budowę nowego. W grudniu 2021 roku został nawet złożony do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- Niestety, pomimo opracowania konserwatorskiego oraz złożonych wyjaśnień, w październiku 2022 roku wniosek został odrzucony, w szczególności z uwagi na negatywną opinię Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – informował ZDW w grudniu 2022 r., gdy podejmował decyzję o awaryjnym zamknięciu mostu „z uwagi na rozległe uszkodzenia ustroju nośnego, które realnie wpływają na zmniejszenie nośności obiektu i wskazują na wysokie ryzyko wystąpienia awarii”.
CZYTAJ TEŻ: Brak informacji o objazdach spowodował chaos na drogach w okolicy wiaduktu w Dzierzgoniu
Wykonawca rozpoczął prace zabezpieczające wiadukt w Dzierzgoniu
Zarządca musiał przygotować plan naprawczy. Pierwszy etap prac, już zakończony, zakładał wykonanie ekspertyzy wraz z opracowaniem projektu zabezpieczenia wiaduktu. W drugim etapie wykonawca ma za zadanie wykonanie zaplanowanych robót pod wiaduktem oraz na jego pomoście. Prace będą kosztowały 2,6 mln zł.
27 października 2023 roku przekazaliśmy plac budowy i rozpoczęło się fizyczne wykonanie zabezpieczeń. Obecnie wykonawca zorganizował plac budowy i rozpoczął oczyszczanie spodu obiektu. Prace budowlane powinny zakończyć się do końca listopada br. Mają one doprowadzić do stanu technicznego umożliwiającego ruch pojazdów ciężarowych do 40 t przy zachowaniu trybu wahadłowego. Obok jezdni zostanie wyznaczona część obiektu dla ruchu pieszego – wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy ZDW w Gdańsku.
Od jedenastu miesięcy pojazdy o większej masie niż 2,5 tony muszą korzystać z uciążliwych, długich objazdów. Po zakończeniu obecnych prac ruch wahadłowy będzie obowiązywał do czasu wybudowania nowego obiektu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?