GDDKiA wyjaśnia, że dokumentacja powstaje w ramach programu dostosowania drogi do nacisków 11,5 t. Rozpoczyna się projektowanie trzech odcinków drogi krajowej nr 22: między Mostem Knybawskim a Gnojewem (5,6 km), Cisami i Malborkiem (0,55 km) oraz od Malborka do Królewa (3,85 km). Łącznie będzie to przeszło 10 km drogi.
- W ramach tych zadań przewidziano przebudowę drogi i dostosowanie jej do nacisków 11,5 t, przebudowę
skrzyżowań (powstaną m.in. lewoskręty), systemu odwodnienia i oświetlenia. Zostaną także wyremontowane lub przebudowane obiekty mostowe i przepusty. Do tego wzdłuż tych odcinków zostanie zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy o szerokości minimum 2,55 m - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na odcinku między Knybawą a Gnojewem zostanie przygotowana wstępna koncepcja przekroju drogowego "2+1", czyli dwa pasy w jednym kierunku, jeden w drugim i nieco dalej odwrotnie, po to by można było bezpiecznie i komfortowo wyprzedzić wolniej jadące pojazdy.
- Ten układ z powodzeniem funkcjonuje na oddanej w zeszłym roku do użytku obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Jeśli koncepcja potwierdzi możliwość budowy i efektywność takiego rozwiązania, to tak będzie dalej projektowany ten odcinek drogi krajowej nr 22 - tłumaczy Piotr Michalski.
Dla odcinka Knybawa-Gnojewo dokumentacja ma być gotowa w kwietniu przyszłego roku. Ukończenie dokumentacji dla pozostałych dwóch planowane jest za rok. Za całość dokumentacji GDDKiA zapłaci około 2 mln zł firmie ArkasProjekt. Prace budowlane mają odbyć się w latach 2019-2021.
- Oznacza to, że na tych odcinkach drogi krajowej nr 22 znikną płyty betonowe starej „berlinki”, obecnie przykryte wykonaną w ostatnich latach nawierzchnią bitumiczną - dodaje Piotr Michalski.
GDDKiA przypomina, że to nie jedyne jej działania podejmowane względem drogi krajowej nr 22. Na wiosnę ruszą prace przy przebudowie odcinka Czarlinem a Knybawą o dł. ok. 3 km (odcinek z ostatnią nawierzchnią z kostki
kamiennej). Projektowany jest również odcinek między Starogardem a Swarożynem.
W postępowaniu przetargowym znajdują się dwa inne odcinki: między Królewem a granicą województwa (10,2 km) oraz Czersk – Czarna Woda (10,3 km), a w przygotowaniu jest przetarg na odcinek Czarna Woda – Zblewo (17,8 km). W tych trzech przewidziano wykonanie analizy dla ewentualnego przekroju "2+1".
Zobacz też: Powitanie 2018 roku w Malborku – sylwester na placu Jagiellończyka
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?