Spis treści
Auta elektryczne. Liczniki w „elektrykach” cofa się bardzo podobnie jak w autach spalinowych!
Samochody elektryczne to przyszłość, ponieważ kierowcy coraz częściej wybierają jazdę cichą i neutralną pod względem emisji CO2. Chociaż rządy stopniowo odbierają korzyści z posiadania EV, samochody elektryczne są znacznie łatwiejsze w utrzymaniu, a jednocześnie bardziej zaawansowane technologicznie niż pojazdy z silnikami diesla i benzynowymi.
Niestety, w większości pojazdów EV da się cofnąć licznik, ponieważ zazwyczaj działa on na tej samej zasadzie co w aucie spalinowym. Tak naprawdę powszechnie używane, cyfrowe liczniki kilometrów są znacznie łatwiejsze do przestawiania niż stosowane dawniej liczniki mechaniczne.
Według firmy carVertical zajmującej się danymi o historii pojazdów, aż 15,6% wszystkich aut w Europie ma „korygowany” przebieg. Udział samochodów EV z cofniętym licznikiem jest podobny - 13,4% wszystkich aut elektrycznych ma za sobą jakąś ingerencję we wskazania drogomierza.
Oznacza to, że nabywcy używanych pojazdów elektrycznych i spalinowych ponoszą pod tym względem identyczne ryzyko.
Auta elektryczne. 4 na 10 używanych pojazdów elektrycznych miało wypadek lub stłuczkę
Statystyki są tutaj fatalne. Co drugi używany samochód w Europie brał udział w wypadku. W grupie aut elektrycznych proporcje są niestety bardzo podobne. 43,6% używanych pojazdów EV uczestniczyło w wypadku. Oznacza to, że uszkodzenia w samochodach elektrycznych są niemal tak samo powszechne, jak w autach spalinowych.