21 czerwca w Polsce obchodzony jest Dzień Przedsiębiorcy, oficjalnie ustanowiony 5 lat temu przez Sejm RP.
- Pomimo przyjęcia tej uchwały w 2016 r., do dzisiaj dzień ten nie zaistniał szerzej w świadomości Polaków – przyznaje Joanna Proniewicz, rzecznik prasowy Związku Miast Polskich, współorganizatora kampanii informacyjnej.
Celem akcji #MiastazPrzedsiębiorcami jest przedstawienie istoty i roli przedsiębiorców w wymiarze lokalnym oraz znaczenia ich wspierania i rozwoju. To wspólny pomysł stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, Związku Miast Polskich i blisko 100 samorządów. Hasło przewodnie tegorocznej kampanii brzmi: „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”. Ma zachęcać do wspierania lokalnych przedsiębiorców poprzez kupowanie ich produktów i usług, zatrzymując w ten sposób kapitał w mieście.
Aby podnieść świadomość o ustanowionym Dniu Przedsiębiorcy chcemy działać tam, gdzie przedsiębiorcy funkcjonują, czyli w miastach i regionach. Niezbędne jest pokazanie współobywatelom i sąsiadom, oraz gospodarzom miast, jaką rolę w tworzeniu podstaw materialnych i społecznych wspólnot odgrywają przedsiębiorcy. Konieczne jest przedstawienie osiągnięć polskich przedsiębiorców, którzy ryzykując swoim majątkiem, poprzez swoją energię i wolę tworzenia, kreują dochód narodowy w stopniu budzącym zazdrość w wielu krajach. To przedsiębiorcy produkują, płacą podatki i inwestują majątek swój i swoich rodzin – komentuje Tomasz Budziak, wiceprezes zarządu IFR.
To dlatego władze powinny widzieć w lokalnym biznesie przede wszystkim partnerów.
Samorządy kreują kulturę przedsiębiorczości, zapewniają warunki, budują infrastrukturę, zachęcają do rozwoju działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy natomiast tworzą miejsca pracy, generują dochody mieszkańców i samorządów. Rozwój lokalnych firm to podstawa dobrobytu społeczności lokalnej. Dochody uzyskiwane przez przedsiębiorców lokalnych i ich pracowników dostarczają wpływów podatkowych, dzięki czemu samorządy mogą funkcjonować i świadczyć usługi publiczne – podkreśla Zygmunt Frankiewicz, prezes ZMP.
Malbork, który jest członkiem ZMP, dołączył do kampanii. Na planszach prezentuje dane, które świadczą o tym, jak duży jest wkład lokalnych przedsiębiorców w życie miasta.
Dziękujemy wam za to, że wspieracie lokalne inicjatywy i budując więzi społeczne, jednocześnie inwestujecie w swoje miasto – podkreślają władze.
WARTO WIEDZIEĆ
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?