Gm. Stare Pole. Droga krajowa nr 22 będzie przebudowana. Na całej długości powstanie ścieżka pieszo-rowerowa. GDDKiA szuka wykonawców

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Udostępnij:
Coraz bliżej rozbudowy drogi krajowej nr 22 w gminie Stare Pole, czyli na odcinku od granicy Malborka do granicy województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Gdański oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Będzie to kontynuacja przebudowy DK 22 w powiecie malborskim. Pierwszym etapem są trwające jesieni 2021 roku prace na odcinku ok. 1,4 km między Cisami a Malborkiem, które mają zakończyć się do listopada 2022 r.

W tym czasie – jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem – pełną parą będą szły już prace na „22” w gminie Stare Pole.

- Rozbudowa obejmie ok. 10,2 km drogi krajowej od granic administracyjnych Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie z drogą do lotniska - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane łuki poziome, spadki poprzeczne, przebudowany system odwodnienia i zbiorników retencyjnych. Przebudowa dotyczyć też będzie przepustów pod "krajówką" i kolidującej z inwestycją infrastrukturą techniczną.

Na całej długości odcinka powstanie kanał technologiczny i, co bardzo ważne, ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju. Za niespełna 2 lata będzie więc można sobie spokojnie dojechać lub dobiec z Malborka do Starego Pola i na odwrót.

Gdański oddział GDDKiA na oferty potencjalnych wykonawców czeka do 16 lutego 2022 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) od momentu podpisania umowy. Z grubsza licząc, cała inwestycja zakończy się najprawdopodobniej pod koniec 2023 roku.

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa, m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport. Parametry drogi zostaną dostosowane do wymaganej klasy technicznej m.in. poprzez przystosowanie nawierzchni do obciążeń do 11,5 tony na oś – wylicza Piotr Michalski.

Wiadomość o przetargu ucieszyła władze Starego Pola.
- Przebudowa tych ponad 10 km drogi to ogromny wkład pracy wielu osób pracujących przy tak dużej inwestycji. Wiele godzin rozmów, uzgodnień, zgód i dokumentów, aby mógł zostać ogłoszony przetarg - przypominają urzędnicy ze Starego Pola. - Mamy nadzieję, że prace związane z tą inwestycja przebiegną zgodnie z harmonogramem, a mieszkańcy naszej gminy będą mogli w III kwartale 2023 roku korzystać z nowej nawierzchni, a także długo wyczekiwanej ścieżki rowerowej.

Także pozostałe odcinki DK 22 w powiecie malborskim zostaną przebudowane w kolejnych latach. Dokumentacja projektowa dla odcinka między Knybawą a Gnojewem jest już gotowa (kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu). W opracowaniu jest natomiast dokumentacja przebudowy w granicach Malborka (od skrzyżowania al. Rodła z ul. Mickiewicza do granicy miasta).

Malbork. Ruch na drogach krajowych zwiększył się od czasu po...

Policyjna grupa Speed namierzyła „piratów drogowych”

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grzegorz Specjal
11 stycznia, 19:59, mieszkaniec:

A kiedy łaskawie uzna za właściwe dokończyć, a po takim czasie właściwie wykonać od nowa odcinek DK22 Czarlin - Knybawa? nikt nie pyta, nie drąży.

To jest wzorcowa , urzędnicza patologia. Czyli za nic nie odpowiadam !

Ktoś ogłaszał przetargi, ktoś wyłaniał wykonawcę, ktoś nadzorował pracę. Czyli ktoś powinien odpowiadać za to co oglądają i po czy jeżdżą turyści z całego świata oraz mieszkańcy zmotoryzowani z okolic i Polski.

m
mieszkaniec
A kiedy łaskawie uzna za właściwe dokończyć, a po takim czasie właściwie wykonać od nowa odcinek DK22 Czarlin - Knybawa? nikt nie pyta, nie drąży.
Dodaj ogłoszenie