Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gmina Stare Pole. Przebudowa drogi krajowej 22 od Królewa do granicy Pomorza coraz bliżej. GDDKiA wybrała wykonawcę

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Po kilku miesiącach od czasu otwarcia ofert gdański oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg na przebudowę kolejnego odcinka drogi krajowej nr 22 w powiecie malborskim. Wiadomo już, że odcinek między Malborkiem a granicą województwa zmodernizuje konsorcjum firm NDI i NDI Sopot.

Do przetargu dotyczącego rozbudowy drogi krajowej nr 22 w gminie Stare Pole wpłynęło pięć ofert. Po otwarciu ofert w kwietniu br. okazało się, że:

  • konsorcjum NDI (lider) i NDI Sopot (partner) chce 175 640 408,95 zł;
  • konsorcjum Rubau Polska (lider) i Poltores (partner) - 206 617 206,21 zł;
  • konsorcjum Polimex Infrastruktura (lider), Polimex Mostostal i Polbud Pomorze (partnerzy) - 215 917 004,84 zł;
  • Budimex - 219 813 924,09 zł;
  • PORR - 225 190 896,41 zł.

GDDKiA na sfinansowanie tego zadania przewidziała ok. 158,1 mln zł. Jak widać, wszystkie były znacznie droższe. W końcu, po niespełna czterech miesiącach od otwarcia ofert, inwestor zdecydował się na wybór firmy, która zaproponowała najniższe stawki. Zatem to konsorcjum firm NDI (lider) i NDI Sopot (partner) rozbuduje odcinek drogi krajowej nr 22 o długości ok. 10,2 km od granic administracyjnych Malborka do granicy woj. województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie (skrzyżowanie z drogą do lotniska).

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa, m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport – wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Po przebudowie nawierzchnia „krajówki” będzie przystosowana do obciążeń do 11,5 tony na oś. Zostaną skorygowane łuki poziome i spadki poprzeczne, przebudowane skrzyżowania, system odwodnienia i zbiorników retencyjnych, przepusty. Na całej długości odcinka zostanie zbudowana lub przebudowana ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowlane przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastruktury technicznej.

Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) od czasu podpisania umowy.

Przypomnijmy, że w powiecie malborskim trwa już rozbudowa DK 22 na odcinku około 1,4 km między Malborkiem a Cisami. Prace za ok. 9,9 mln zł wykonuje firma Strabag. Rozpoczęły się jesienią 2021 r. i mają potrwać do listopada 2022 r.
Niedawno z kolei GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na blisko 6-kilometrowy odcinek między Knybawą a Gnojewem. Planowała wydać ok. 110,6 mln zł, ale najtańsza oferta, złożona przez firmę PORR, wynosiła prawie 115,5 mln zł. Właśnie ten wykonawca został wybrany do realizacji inwestycji.

Malbork. Ruch na drogach krajowych zwiększył się od czasu po...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto