Jak wynika z dokumentacji przetargowej, odpowiedzi na wątpliwości potencjalnych oferentów, którzy chcieliby dostarczyć pojazdy i sprzęt dla MZK, zajęły aż 48 stron. Tylko jednego dnia, 20 marca, do Miejskiego Zakładu Komunikacji wpłynęło 58 zapytań. Właśnie ze względu „na dużą liczbę pytań, które zostały zadane, oraz czas potrzebny na analizę odpowiedzi, jakich udzieli zamawiający, wykonawca wnosi o wydłużenie terminu składania ofert o minimum dwa tygodnie”, jak czytamy w jednym z wniosków.
MZK zaproponował już nowy termin, czyli 24 marca 2020 r.. Co ciekawe, panująca epidemia nie pozostanie bez wpływu na postępowanie przetargowe.
- Otwarcie ofert w obecnej sytuacji epidemicznej nastąpi poprzez transmisję online – informuje malborska spółka.
Przypomnijmy, projekt „Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku”, na który MZK pozyskał unijne środki, zakłada, że na linie nr 1 i 6 trafi sześć fabrycznie nowych „elektryków”. Wykonawca będzie miał na dostawę 14 miesięcy liczone od momentu podpisania umowy. Zamówienie, jak mówiła nam wcześniej Małgorzata Zemlik, prezes MZK w Malborku sp. z o.o., ma być realizowane partiami.
Do tego na pętli autobusowej przy Cmentarzu Komunalnym na Wielbarku oraz na al. Wojska Polskiego na Piaskach umieszczone zostaną dwie ładowarki. Kolejne trzy zainstalowane mają być w zajezdni MZK przy ul. de Gaulle'a. W ogłoszeniu o przetargu mowa jest również o przeszkoleniu co najmniej pięciu pracowników miejskiej spółki w zakresie obsługi i napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych.
Całkowita wartość projektu „Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku" realizowanego przez MZK to 19 670 776,82 zł, kwota unijnego dofinansowania wynosi 13 812 746,58 zł.
WARTO WIEDZIEĆ
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?