Jak informuje MZK, pierwszą część przetargu, czyli dostarczenie sześciu autobusów elektrycznych wygrał Solaris Bus & Coach SA. Wartość tego zamówienia to 13 948 200 zł brutto. Zwycięzca pokonał trzech innych konkurentów: Volvo Bus Corporation z ofertą na blisko 16,1 mln zł, SOR Libchavy spol. s r.o. - 17,1 mln zł i Evobus Polska sp. z o.o. na 17,7 mln zł. Miejski przewoźnik był gotów wydać na nowy tabor 16,6 mln zł.
Zgodnie z zamówieniem do Malborka mają trafić autobusy na wtyczkę o długości 11,5-12,3 m, które jednocześnie mogą przewieźć 70 osób, w tym minimum 26 siedzących. Pierwsze dwa pojazdy mogą pojawić się na linii nr 1 i 6 najwcześniej za rok. Na zrealizowanie całego zamówienia wykonawca będzie miał 14 miesięcy od podpisania umowy.
Drugą część stanowiła dostawa stacji ładowania „elektryków”. Według komisji przetargowej najlepszą ofertę złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest Ekoenergetyka – Polska sp. z o.o. Wartość tego zamówienia to 1 716 711,60 zł.
Dwie ładowarki staną na pętlach autobusowych. Jedna na Wielbarku przy cmentarzu, druga na Piaskach, która jest wspólna dla „jedynki” i „szóstki”, bo to te najpopularniejsze linie będą obsługiwać nowe autobusy elektryczne. Trzy stacje ładowania zainstalowane zostaną w zajezdni MZK.
MZK ma pieniądze na te największe zakupy od lat dzięki projektowi „Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku”, na który miejski przewoźnik uzyskał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość przedsięwzięcia to 19 670 776,82 zł, a dofinansowanie – 13 812 746,58 zł.
WARTO WIEDZIEĆ
Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?