Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Budżet miasta na 2021 r. Radni przejrzą zaplanowane przez burmistrza dochody i wydatki. Na co będą pieniądze w przyszłym roku?

Anna Szade
Anna Szade
Radosław Konczyński
Projekt budżetu Malborka na 2021 r. gotowy. W piątek (13 listopada 2020 r.) burmistrz Marek Charzewski przekazał go do Rady Miasta Malborka. Czy dochody miasta będą większe niż w tym roku? Na jakie inwestycje znajdą się pieniądze? Co kosztuje najwięcej malborskich podatników? Warto przejrzeć galerię, bo pokazujemy tam, jak będzie wyglądała kasa miasta przez następne 12 miesięcy.

W piątek (13 listopada) do Biura Rady Miasta trafił projekt uchwały budżetowej na 2021 przygotowany przez Marka Charzewskiego, burmistrza Malborka i Małgorzatę Pilarską-Downar, skarbnik miasta.
Dokument zawiera wszystkie planowane na przyszły rok dochody i wydatki, a także przychody, które stanowią kredyty i pożyczki oraz przewidywaną spłatę wcześniejszych zobowiązań.

Budżet miasta Malborka na 2021 r. Jak będzie wyglądał?

Czy w przyszłym roku miasto będzie bogatsze? Trudno powiedzieć. Według projektu uchwały budżetowej przewidywane dochody mają wynieść 184 mln 99 tys. 480 zł.
To o blisko 10 mln zł więcej niż plan dochodów na 2020 r., który po wprowadzonych czterech zmianach przewidywany jest w wysokości 174 mln 988 tys. 872 zł.

Za to wydatki szykują się w przyszłym roku… mniejsze. Mają wynieść 187 mln 64 tys. 904 zł. Tymczasem po korekcie do uchwały budżetowej wniesionej podczas październikowej sesji Rady Miasta tegoroczne wydatki to 187 mln 222 tys. 740 zł.

Uchwała budżetowa w rękach radnych i izby obrachunkowej. Harmonogram prac

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi burmistrz przedkłada w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy Radzie Miasta Malborka oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku w celu zaopiniowania.

Kalendarz prac nad dokumentem jest dokładnie opisany:

  • Stałe komisje Rady Miasta do 3 grudnia przedstawiają na piśmie opinie o projekcie budżetu. Ich brak oznacza akceptację zaproponowanej uchwały.
  • Na podstawie przedstawionych opinii do 10 grudnia ostateczną opinię o projekcie uchwały budżetowej wydaje Komisja Finansów i Rozwoju Miasta.
  • Wspomniana opinia komisji finansowej do 11 grudnia musi trafić na biurko burmistrza Malborka.
  • Uchwałę budżetową Rada Miasta podejmuje przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – nie później niż do 31 stycznia roku budżetowego.

Warto wiedzieć, że komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązana jest do wskazania źródeł jego finansowania. Komisje nie mogą bez zgody burmistrza wnioskować wprowadzenia w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków poprzez zwiększenie deficytu budżetowego.

Nad czym będą pracować teraz malborscy radni? Z założeniami przyszłorocznych dochodów, wydatków i planowanych kredytów można zapoznać się przeglądając galerię zdjęć.

Malbork. Bulwar w przebudowie [ZDJĘCIA]. Prace odbywają się ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto