Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Debata online o wolontariacie. Wniosek jest prosty: działania dobroczynne warto promować i to nie jest samochwalstwo

Robert Puczka
„Czy powinno się autopro-mować działania dobroczynne?” - oto jest pytanie. A zadali je sobie uczestnicy debaty zorganizowanej przez Malborskie Centrum Wolontariatu.

W spotkaniu online, które wszyscy zainteresowani mogli obejrzeć w minioną sobotę (19 grudnia), wzięli udział eksperci. Działalność w wolontariacie znają z praktyki, więc wiedzą, o czym mówią:

  • Magdalena Adamska to koordynator Malborskiego Centrum Wolontariatu i prezes Fundacji Grupa Zainteresowania Alternatywnego;
  • Anna Rusiniak - menedżer w agencji marketingowej ADPROMO;
  • Dominik Olszewski jest młodym człowiekiem, uczniem czwartej klasy Technikum Informatycznego w Sztumie, ale pełni już odpowiedzialną funkcję koordynatora regionalnego Szlachetnej Paczki w województwie pomorskim;
  • Agnieszka Skrobisz to kulturoznawca, animatorka kultury w Sztumskim Centrum Kultury, koordynatorka Uniwersytetu III Wieku i także wolontariuszka Malborskiego Centrum Wolontariatu.

Swoje zdanie mieli też okazję przedstawić młodzi mieszkańcy Malborka, których twarze już dobrze znają osoby otrzymujące pomoc. To Filip Tkaczyk - uczeń II Liceum Ogólnokształcącego w Malborku (drużynowy w Związku Harcerstwa Polskiego), oraz Alicja Krauze - studentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Oboje są wolontariuszami MCW i w ostatnich miesiącach byli mocnymi punktami grupy, która niosła i nadal niesie wsparcie w czasie epidemii koronawirusa.

Uczestnicy dysusji jednoznacznie odpowiedzieli twierdząco na główne pytanie: należy autopromować działania dobroczynne. Ustalono, że trzeba pamiętać o kilku zasadach. W przypadku autopromocji organizacji pozarządowych głównym celem jest wzbudzenie sympatii, pokazanie prawdziwych kompetencji organizacji oraz pokazanie misji, wizji i wartości - po to, aby osoba w potrzebie mogła bezpiecznie skorzystać z usług.

Działania autopromocyjne muszą być dobrze zaplanowane. Nie należy zapominać o wykorzystaniu wszystkich kanałów komunikacji z otoczeniem - zarówno drukowanych ulotek i plakatów, jak i kont w mediach społecznościowych oraz informacji w mediach.

Istotnym narzędziem jest system identyfikacji wizualnej - dzięki temu organizacja buduje markę i wzbudza zaufanie. Tutaj jako przykład podano m.in. Szlachetną Paczkę i jej czerwony kolor, ale też Malborskie Centrum Wolontariatu i jego zieleń. Mieszkańcy już zdążyli się oswoić z faktem, że osoby w zielonych koszulkach czy polarach w tym kolorze są z MCW. Zresztą, po mieście i nie tyko jeździ zielony bus Malborskiego Centrum Wolontariatu. W miniony piątek (18 grudnia) można było go zauważyć przy targowisku podczas przedświątecznej akcji pomocowej.

Wracając do tytułowego pytania: uczestnicy debaty stwierdzili, że organizacje wolontariackie po prostu muszą - ale mieszcząc się w ramach skromności i granicach dobrego smaku - promować swoją działalność. Zapowiadać ją, a potem opisywać efekty. Dzięki informacjom więcej osób będzie miało szansę na wsparcie.

Za nadzór techniczny debaty odpowiadał Kacper Kowalski, a przygotowaniem i nadzorem merytorycznym zajęła się Beata Rychcik. Debata została zrealizowana w ramach Korpusu Solidarności - Program Wspierania i Rozwoju Wolontariatu Długoterminowego na lata 2018-2030.
Nagranie dostępne jest na Facebooku pod adresem: https://fb.watch/2tU7XXMkWa/

Malbork. "Bus św. Mikołaja" zaparkował przy targowisku. W we...

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto