PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują o podpisaniu umowy na przygotowanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji linii kolejowej nr 207 między Grudziądzem a granicą województw. Za kwotę 4,33 mln zł netto przygotuje ją firma Multiconsult Polska Sp. z o.o. Zadanie dofinansowane jest środkami unijnymi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Dokumentacja ma być gotowa w drugim kwartale 2023 r. To pierwszy etap przygotowania inwestycji, której realizacja - jak informują PKP PLK - „przewidziana jest po zabezpieczeniu środków w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2021-2027”.
Dokumentacja projektowa na trasę między Grudziądzem a granicą województwa określi zakres wymiany torów oraz remont mostów i wiaduktu. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym mają zwiększyć prace na przejazdach kolejowo-drogowych. Przewidziana jest wygodniejsza obsługa pasażerska na stacjach Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie, gdzie planowane są nowe perony z wiatami oraz dojściami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz oświetleniem i czytelnym oznakowaniem - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Przypomnijmy, że od blisko czterech lat trwa rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Malbork - granica województw. Inwestycja miała się zakończyć jesienią 2019 r., ale z różnych przyczyn się przedłużyła.
Nowy termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn to czerwiec br., a do Gardei – do końca br.
- Uzyskane efekty zapewnią dobre podróże na odcinku między Gardeją a Malborkiem. Po realizacji kolejnego projektu, na który została podpisana umowa na dokumentację, możliwości podróży oraz atrakcyjność kolei w województwie kujawsko-pomorskim i w relacjach międzyregionalnych jeszcze bardziej się zwiększą - twierdzą przedstawiciele PLK.
Jeśli więc wszystko pójdzie zgodnie z nowym harmonogramem, pod koniec 2021 roku linia Malbork-Grudziądz będzie przejezdna, a kolejne zamknięcie jej części - od granicy województw do Grudziądza - nastąpi w 2023 r. lub później. A gdy już wszystko uda się szczęśliwe skończyć, pociągi pasażerskie na całej tej trasie mają jeździć z prędkością do 120 km/h (czas podróży ma się skrócić o 15 minut), a towarowe do 100 km/h.
WARTO WIEDZIEĆ
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?