Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork-Grzymała. Droga wojewódzka 515 prawie gotowa [ZDJĘCIA]. Ale czy rozbudowa zakończy się terminowo?

Radosław Konczyński
Fot. Radosław Konczyński
Najpierw do końca października 2019 r., potem do czerwca 2020 r., ale to też już nie jest taka pewna data. Chodzi o zakończenie przebudowy drogi wojewódzkiej 515 od Malborka do Grzymały (gm. Stary Targ).

Na przebudowywanym odcinku właściwie wszystko wygląda jak gotowe, poza około 300-metrowym odcinkiem między Nową Wsią a Dąbrówką Malborską. Przypomnijmy, podłoże drogi okazało się bardzo niestabilne, więc konieczny był dodatkowy projekt związany z palowaniem tego fragmentu inwestycji.

- Aktualnie główne roboty wykonywane są na odcinku, na którym wystąpiła konieczność wzmocnienia podłoża słabonośnego - informuje Anna Mątewska, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. - Wykonawca wykonał roboty dodatkowe, czyli fundament pośredni pod korpusem drogi - palowanie wraz z materacami. Obecnie przystępuje do robót, które obejmowała pierwotna dokumentacja, tzn. wykonania konstrukcji drogi. Na tym odcinku pozostał do wykonania cały zakres, czyli formowanie korpusu, podbudowy, nawierzchnie, zieleń, oznakowanie poziome i pionowe.

Ponadto, na całej 6-kilometrowej drodze objętej rozbudową prowadzone są prace poprawkowe i wykończeniowe w zakresie zieleni i robót brukarskich. Inwestor zakłada, że prace powinny się zakończyć do 30 czerwca br. Jednak to nie jest pewna data ze względu na sytuację epidemiologiczną.

- Wykonawca poinformował Zarząd Dróg Wojewódzkich, iż sytuacja związana z epidemią może mieć wpływ na termin i wartość kontraktu, na tę chwilę jednak roboty wykonywane są zgodnie z przyjętym harmonogramem, a termin realizacji kontraktu nie jest zagrożony - dodaje Anna Mątewska.

Inwestycję wartą prawie 25 mln zł brutto realizuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. w Starogardzie Gdańskim. Zakres robót to: wzmocnienie istniejącej nawierzchni drogowej, wykonanie poboczy gruntowych, korekta nienormatywnych łuków drogi, przebudowa istniejących skrzyżowań, budowa lub przebudowa zatok autobusowych, przebudowa istniejących zjazdów, remont przejazdu kolejowego na granicy miasta Malborka i Nowej Wsi Malb., budowa lub przebudowa istniejących chodników, przejść dla pieszych, istniejących ciągów pieszo-rowerowych.

Formalnie nadal obowiązuje objazd przez Sztum do Dzierzgonia dla kierowców „z zewnątrz”. Nie dotyczy to, jak wiadomo, ruchu lokalnego i przewoźników autobusowych.

Malbork-Grzymała. Przebudowa drogi wojewódzkiej 515 wydłuży ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto