Z dokumentacji projektowej przygotowanej na potrzeby tej inwestycji wynika, że ponad 70-letni obiekt, obecnie w ciągu dróg krajowych nr 22 i 55, wymaga prac o szerokim zakresie. Stan techniczny różnych elementów jest „niepokojący”, „niedostateczny” lub „przedawaryjny”. Szczegółowe opisy sporządzone przez projektantów dotyczą m.in. odwodnienia, izolacji, urządzeń dylatacyjnych jezdni, dźwigarów, podpór, filarów, pomostu.
Przypomnijmy, że do czerwcowego przetargu ogłoszonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęły cztery oferty, a najtańsza z nich była za droga o ponad 10 milionów złotych. Ze względu niewystarczającą ilość środków postępowanie zostało unieważnione.
Mijają miesiące, a co dalej z remontem starej nitki? GDDKiA musi albo znaleźć więcej pieniędzy, albo okroić zakres inwestycji. W gdańskim oddziale odpowiedziano nam krótko, że trwają prace "nad inną koncepcją". Nie wiadomo, kiedy ona powstanie, a tym samym - kiedy zostanie ogłoszony drugi przetarg.
Remont się opóźnia, ale stary most jak najbardziej może być użytkowany.
- Mimo tak wielu uszkodzeń, żadne z nich nie zagraża w chwili obecnej bezpieczeństwu użytkowania konstrukcji – zapewniają autorzy projektu wykonawczego. - Remont ma na celu przywrócenie pierwotnie planowanej nośności istniejącego obiektu, powstrzymanie postępującej destrukcji dźwigarów, podpór pośrednich oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawienie stanu technicznego nawierzchni i warunków odwodnienia obiektu.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?