Pociąg został odebrany 18 lutego od producenta, firmy Newag z Nowego Sącza. To z nią w lipcu 2018 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podpisał umowę na dostawę pięciu fabrycznie nowych składów elektrycznych z możliwością zakupu kolejnych. I ta opcja doszła do skutku, dzięki uzyskaniu przez samorząd wojewódzki dodatkowych środków. Jesienią ub. roku zamówiony został ostatni, dziesiąty pojazd.
– Cieszę się, że ostatni pociąg dotarł do nas tak wcześnie. Dokładnie 225 dni wcześniej, niż zakładała umowa, co jest zjawiskiem wręcz niespotkanym w tego typu zamówieniach – uważa Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. – Nowy Impuls, tak jak poprzednie, będzie jeździł na trasie Słupsk-Elbląg, a po planowanej elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej część nowoczesnych pociągów na pewno pojedzie też w kierunku Kartuz i Kościerzyny.
Nowe pociągi kosztowały samorząd województwa pomorskiego 221 mln zł. To jedne z najnowocześniejszych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jakie kursują po polskich torach. Mogą rozwijać prędkość do 160 km/h. W każdym składzie jest 195 stałych miejsc siedzących oraz co najmniej 20 miejsc dla rowerów. Wygodne, szerokie drzwi i obniżona podłoga ułatwiają wejście także osobom niepełnosprawnym. Pociągi są klimatyzowane oraz wyposażone w monitoring i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Podróżni korzystają ze wzmacniaczy sieci Wi-Fi. Na pokładzie dostępne są także defibrylatory.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?