Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork-Kwidzyn. Linia kolejowa 207 nie będzie gotowa w 2020 roku. Pociągi mają pojechać w pierwszym kwartale przyszłego roku

Piotr Piesik
Piotr Piesik
Po kolejnym zdaniu nie będzie brakowało osób, które stwierdzą: "A nie mówiliśmy?"... PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują, że pociągi w tym roku nie wrócą na linię Malbork-Grudziądz.

Inwestycja warta ponad 200 mln zł miała się zakończyć w listopadzie 2019 roku, ale przeciąga się już o rok, a pociąg osobowy to od dawna niewidziany obrazek na tej trasie. Jeszcze latem br. inwestor, czyli spółka PKP PLK zapewniała, że szynobusy wrócą na trasę w grudniu 2020 r. Te obliczenia w czasie i przestrzeni trzeba było jednak zweryfikować.

Zakończenie zasadniczych prac budowlanych, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork - Kwidzyn, zgodnie z deklaracją wykonawcy planowane jest w I kwartale 2021 r. - odpowiada po pytaniu naszego reportera Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

Obecnie najwięcej dzieje się na stacji Sztum. Ponadto, prace są kontynuowane na pozostałym odcinku rewitalizowanej linii kolejowej nr 207.

- Na stacjach Kwidzyn i Ryjewo prace na ukończeniu. Zamontowano nowe oświetlenie LED, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Gotowe są konstrukcje przebudowanych peronów w Gościszewie, Sztumskiej Wsi i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Między Malborkiem a Kwidzynem wymieniono 32 km torów. Prowadzone są prace okołotorowe: umacnianie skarp i rowów, budowa odwodnienia - wyjaśnia Przemysław Zieliński.

Rewitalizacja linii 207 na odcinku Malbork-Gardeja w liczbach:

  • wymiana 70 km torów między Malborkiem a granicą województwa 70 km torów;
  • komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach;
  • przebudowa 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów;
  • poprawa bezpieczeństwa na 36 przejazdach kolejowo-drogowych (wymiana urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym);
  • po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na tej trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h;
  • czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.

Sztum. Linia kolejowa 207 w trakcie modernizacji [ZDJĘCIA]. ...

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto