Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Linia kolejowa nr 204 do Braniewa będzie zmodernizowana? Na razie powstanie studium wykonalności

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Fot. Radosław Konczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudowę torów na trasie z Braniewa do Malborka przede wszystkim z myślą o rozwoju przewozów towarowych, ale zyskaliby też pasażerowie. Spółka podpisała umowę na opracowanie studium wykonalności inwestycji.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w czwartek (17.12.2020 r.) podpisały umowę o wartości blisko 4 mln zł netto na opracowanie studium wykonalności dla przebudowy torów z Malborka do Braniewa i granicy kraju z obwodem kaliningradzkim.

– Linia kolejowa z Braniewa do Malborka jest ważnym korytarzem transportowym do portów w Gdańsku i Gdyni. Dostosowanie trasy przebiegającej przez województwo warmińsko-mazurskie do standardów europejskiej sieci kolejowej TEN-T przyczyni się do rozwoju ekologicznej, bezpiecznej i punktualnej kolei – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Podczas konferencji prasowej padło też kilka zdań o porcie morskim w Elblągu. „Peelka” informuje, że w ramach zleconego studium wykonalności przeanalizowana będzie możliwość stworzenia dostępu kolejowego do tego miejsca, co wiązałoby się z budową nowego układu torów ze stacji kolejowej Elbląg. Z tym wiąże się też budowa łącznicy w okolicy Malborka, która „pozwoli na sprawny przejazd pociągów z Iławy w kierunku Elbląga bez konieczności zmiany kierunku jazdy”.

Studium wykonalności dotyczy przebudowy linii kolejowej nr 204 na odcinku ok. 90 km pomiędzy obwodem kaliningradzkim, Braniewem, Bogaczewem a Malborkiem. Istotne będzie dostosowanie linii do wymagań międzynarodowych korytarzy TEN-T – tutaj chodzi o zwiększenie nacisków i tym samym stworzenie możliwości do kursowania dłuższych i cięższych składów towarowych.

W planach jest budowa stacji Braniewo Towarowa, zlokalizowanej pomiędzy granicą państwa a stacją Braniewo, z kontrolą celną i graniczną. Analizy obejmą również dobudowę dodatkowego toru pomiędzy Bogaczewem a Braniewem na długości ok. 40 km, co w efekcie pozwoli na jazdę po dwóch torach na całej trasie Malbork-Braniewo. Plany zakładają również możliwość elektryfikacji linii pomiędzy Bogaczewem a Braniewem.

W ramach studium wykonalności wykonawca dokona kompleksowej analizy, określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac, a także szacowane koszty inwestycji. Przeanalizowane będą warunki do przewozów towarowych oraz przewozów pasażerskich z prędkością do 160 km/h.

Wartość opracowania dokumentacji przedprojektowej, którą przygotuje firma Databout Sp. z o.o. to 3,74 mln zł netto. Studium ma być gotowe do pierwszego kwartału 2023 r. i będzie podstawą do szczegółowego planowania inwestycji w kolejnych latach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto