Malbork. Linia kolejowa nr 204 do Braniewa będzie zmodernizowana? Na razie powstanie studium wykonalności

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Fot. Radosław Konczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudowę torów na trasie z Braniewa do Malborka przede wszystkim z myślą o rozwoju przewozów towarowych, ale zyskaliby też pasażerowie. Spółka podpisała umowę na opracowanie studium wykonalności inwestycji.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w czwartek (17.12.2020 r.) podpisały umowę o wartości blisko 4 mln zł netto na opracowanie studium wykonalności dla przebudowy torów z Malborka do Braniewa i granicy kraju z obwodem kaliningradzkim.

– Linia kolejowa z Braniewa do Malborka jest ważnym korytarzem transportowym do portów w Gdańsku i Gdyni. Dostosowanie trasy przebiegającej przez województwo warmińsko-mazurskie do standardów europejskiej sieci kolejowej TEN-T przyczyni się do rozwoju ekologicznej, bezpiecznej i punktualnej kolei – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Podczas konferencji prasowej padło też kilka zdań o porcie morskim w Elblągu. „Peelka” informuje, że w ramach zleconego studium wykonalności przeanalizowana będzie możliwość stworzenia dostępu kolejowego do tego miejsca, co wiązałoby się z budową nowego układu torów ze stacji kolejowej Elbląg. Z tym wiąże się też budowa łącznicy w okolicy Malborka, która „pozwoli na sprawny przejazd pociągów z Iławy w kierunku Elbląga bez konieczności zmiany kierunku jazdy”.

Studium wykonalności dotyczy przebudowy linii kolejowej nr 204 na odcinku ok. 90 km pomiędzy obwodem kaliningradzkim, Braniewem, Bogaczewem a Malborkiem. Istotne będzie dostosowanie linii do wymagań międzynarodowych korytarzy TEN-T – tutaj chodzi o zwiększenie nacisków i tym samym stworzenie możliwości do kursowania dłuższych i cięższych składów towarowych.

W planach jest budowa stacji Braniewo Towarowa, zlokalizowanej pomiędzy granicą państwa a stacją Braniewo, z kontrolą celną i graniczną. Analizy obejmą również dobudowę dodatkowego toru pomiędzy Bogaczewem a Braniewem na długości ok. 40 km, co w efekcie pozwoli na jazdę po dwóch torach na całej trasie Malbork-Braniewo. Plany zakładają również możliwość elektryfikacji linii pomiędzy Bogaczewem a Braniewem.

W ramach studium wykonalności wykonawca dokona kompleksowej analizy, określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac, a także szacowane koszty inwestycji. Przeanalizowane będą warunki do przewozów towarowych oraz przewozów pasażerskich z prędkością do 160 km/h.

Wartość opracowania dokumentacji przedprojektowej, którą przygotuje firma Databout Sp. z o.o. to 3,74 mln zł netto. Studium ma być gotowe do pierwszego kwartału 2023 r. i będzie podstawą do szczegółowego planowania inwestycji w kolejnych latach.

Sklepowy patriotyzm, to polska specjalność.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej

He, ha, hi hi hi !

A Malbork Kwidzyn i dalej na południe , cooooo .

Gó..no !

Dodaj ogłoszenie