Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Na skrzyżowaniu Reymonta i Sikorskiego barierek nie będzie. Czas przestać chodzić i jeździć na pamięć. Dotyczy to też rowerzystów

Anna Szade
Anna Szade
Radosław Konczyński
Nie będzie barierek w miejscu, gdzie ul. Reymonta łączy się z ul. Sikorskiego w Malborku. Bywa tam niebezpiecznie, bo rowerzyści nie zawsze respektują fakt, że kończy im się ścieżka i czasem wjeżdżają wprost pod koła samochodów.

Kto jeździ i chodzi na pamięć, musi zmienić nawyki na skrzyżowaniu ul. Reymonta i Sikorskiego w Malborku. Od dwóch tygodni obowiązuje tam nowa organizacja ruchu, bo cofnięto nieco i doświetlono przejście dla pieszych, co ma poprawić bezpieczeństwo, ale i ułatwić nieco życie. Kierowcy mogą teraz z czystym sumieniem zatrzymać się na końcu ulicy podporządkowanej, bo nie zastawiają pasów. Ale jest też mała zmiana dla rowerzystów, bo zlikwidowany został kontrapas wzdłuż ul. Reymonta, nie mogą więc już jeździć pod prąd.

Natomiast nie zmieniło się nic na ul. Sikorskiego. Przed ul. Reymonta od strony południowej kończy się trasa dla rowerzystów. Nie ma więc mowy o tym, by jechać dalej w stronę centrum na rowerze po chodniku lub skręcić w Reymonta. Ale nawet chwila spędzona w tym miejscu pokazuje, że niektórzy są na bakier z tym oznakowaniem.
Stąd pomysł, by ustawić tam barierki. Wspomniał o tym niedawno jeden z radnych.

Jakiś czas temu rzuciłem hasło, by ustawić barierkę tam, gdzie kończy się ścieżka rowerowa. Ale wówczas powiedziano mi: „Nie”. Teraz przejście jest przesunięte, a rowerzyści nadal nawet się nie obejrzą, jadą jak huragan, przez co może dochodzić tam do kolizji z ich udziałem – mówi Edward Orzęcki, radny miejski.

Ale okazuje się, że nadal nie może być o tym mowy. Urzędnicy już próbowali uzyskać pozytywną opinię dla takiego rozwiązania od właściciela ul. Sikorskiego, czyli drogi wojewódzkiej nr 515.

W sprawie montażu barierek ochronnych w obrębie skrzyżowania ul. Sikorskiego z ul. Reymonta otrzymaliśmy od Urzędu Marszałkowskiego Departamentu Infrastruktury w Gdańsku pisemną odpowiedź z dnia 24.01.br., z której w konkluzji wynika, że „brak jest podstaw do zastosowania wnioskowanych wygrodzeń na całej długości odcinka od skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 515 z ul. Orzeszkowej do skrzyżowania z ul. Nowowiejskiego, zarówno w istniejącym chodniku, jak i w ścieżce rowerowej” – cytuje Piotr Milewski, specjalista ds. utrzymania dróg i komunikacji w Urzędzie Miasta Malborka.

A zatem warto jednak porozglądać się na miejscu jeszcze raz i zastosować do istniejącej organizacji.

Malbork. Jest zmiana organizacji ruchu na ul. Reymonta. Doty...

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto