Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Pociągi do Kwidzyna w niedzielę nie pojechały, nadal obowiązywać będzie komunikacja zastępcza. Kiedy koniec inwestycji?

Anna Szade
Anna Szade
Radosław Konczyński
Kto chce pojechać pociągiem z Malborka do Kwidzyna, musi jeszcze poczekać. Wbrew wcześniejszym deklaracjom w niedzielę (13 czerwca 2021 r.) nie wyjechał na tę trasę żaden skład. Jak tłumaczy inwestor, nie wszystko jest jeszcze gotowe. Nowy termin podawany przez PKP PLK SA to pierwsza połowa lipca.

Nie da rady zorganizować jeszcze wycieczek pociągiem z Malborka do Kwidzyna. Być może ktoś w niedzielę chciał się w taką podróż wybrać, by przekonać się, jak jedzie się po nowiutkich torach. Niestety, zamiast tego na stronie portalpasazera.pl pojawił się lakoniczny komunikat PKP.

Szanowni Państwo! Informujemy, że na odcinku Kwidzyn - Malbork - Kwidzyn linii nr 207 od dnia 13.06.2021 r. do dnia 09.07.2021 r. zostanie wydłużone obowiązywanie komunikacji zastępczej. Za utrudnienia przepraszamy – mogą przeczytać zainteresowani.

Zastępczą komunikację autobusową potwierdzają PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Choć wydaje się, że inwestycja jest właściwie gotowa i wszystko czeka, by na trasę wróciły pociągi, to jednak nie wszystko się udało.

Wymagane prace związane z przebudową przejazdów kolejowo-drogowych nie zostały zakończone w zakładanym terminie, czyli przed czerwcową korektą rozkładu jazdy. Na przełomie czerwca i lipca przewoźnik wykona jazdy testowe i zapoznawcze. Rozkładowe pociągi na trasę Malbork - Kwidzyn planowane są w I połowie lipca – dowiadujemy się od Przemysława Zielińskiego z biura prasowego PKP PLK SA.

Co ciekawe, to już pięć lat, jak modernizowane jest 70 km torów między Malborkiem a granicą województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego. Początkowo całe zadanie miało zakończyć jesienią 2019 r.

PKP PLK SA wciąż liczą jednak na wyrozumiałość. Tym bardziej, że kiedy przedsięwzięcie uda się zakończyć, podróżni mają poczuć różnicę.

Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Poziom bezpieczeństwa zostanie podniesiony na 36 przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h; przed modernizacją było 60-80 km/h, a towarowe do 100 km/h – wylicza plusy Przemysław Zieliński.

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.

Malbork. Co z pociągami na linii kolejowej nr 207? PKP PLK z...

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto