Nie da rady zorganizować jeszcze wycieczek pociągiem z Malborka do Kwidzyna. Być może ktoś w niedzielę chciał się w taką podróż wybrać, by przekonać się, jak jedzie się po nowiutkich torach. Niestety, zamiast tego na stronie portalpasazera.pl pojawił się lakoniczny komunikat PKP.
Szanowni Państwo! Informujemy, że na odcinku Kwidzyn - Malbork - Kwidzyn linii nr 207 od dnia 13.06.2021 r. do dnia 09.07.2021 r. zostanie wydłużone obowiązywanie komunikacji zastępczej. Za utrudnienia przepraszamy – mogą przeczytać zainteresowani.
Zastępczą komunikację autobusową potwierdzają PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Choć wydaje się, że inwestycja jest właściwie gotowa i wszystko czeka, by na trasę wróciły pociągi, to jednak nie wszystko się udało.
Wymagane prace związane z przebudową przejazdów kolejowo-drogowych nie zostały zakończone w zakładanym terminie, czyli przed czerwcową korektą rozkładu jazdy. Na przełomie czerwca i lipca przewoźnik wykona jazdy testowe i zapoznawcze. Rozkładowe pociągi na trasę Malbork - Kwidzyn planowane są w I połowie lipca – dowiadujemy się od Przemysława Zielińskiego z biura prasowego PKP PLK SA.
Co ciekawe, to już pięć lat, jak modernizowane jest 70 km torów między Malborkiem a granicą województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego. Początkowo całe zadanie miało zakończyć jesienią 2019 r.
PKP PLK SA wciąż liczą jednak na wyrozumiałość. Tym bardziej, że kiedy przedsięwzięcie uda się zakończyć, podróżni mają poczuć różnicę.
Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Poziom bezpieczeństwa zostanie podniesiony na 36 przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h; przed modernizacją było 60-80 km/h, a towarowe do 100 km/h – wylicza plusy Przemysław Zieliński.
Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.
WARTO WIEDZIEĆ
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?