Spotkanie w sprawie budżetu obywatelskiego odbyło się we wtorek (7 września). Przedstawieniu projektów i zasad głosowania towarzyszyło bardzo małe zainteresowanie. Do policzenia uczestników spoza Urzędu Miasta, łącznie online i stacjonarnie, wystarczą palce jednej dłoni.
Burmistrz Marek Charzewski przypomniał, że dotychczas odbyło się sześć edycji budżetu obywatelskiego, a to w sumie 34 projekty na łączną kwotę 3 021 129,29 zł. Po kolei:
- 2016 r. – zrealizowano 3 projekty za 567 934,69 zł,
- 2017 r. – 3 projekty za 637 215,01 zł,
- 2018 r. – 9 projektów za 507 100,00 zł,
- 2019 r. – 6 projektów za 395 667,23 zł,
- 2020 r. – 7 projektów za 430 212,36 zł,
- 2021 r. – 6 projektów za 483 000 zł.
Do głosowania w siódmej edycji komisja ds. budżetu obywatelskiego z Urzędu Miasta Malborka zakwalifikowała 29 projektów: 15 dużych na łączną kwotę 2 329 777,83 zł oraz 14 małych na łączną kwotę 305 589,23 zł.
Szczegółowy opis poszczególnych projektów znajdziesz w galerii u góry strony.
Głosowanie potrwa do 30 września do północy. Wyboru dokonuje się poprzez postawienie znaku „X” w kratce obok tytułu projektu. Co ważne, wybierać można maksymalnie 3 zadania spośród tych dużych i 3 spośród małych. Czyli postawić można maksymalnie łącznie 6 krzyżyków.
Warto pamiętać, że każdy mieszkaniec może wypowiedzieć się w tych konsultacjach tylko raz. W celu uniemożliwienia kilkukrotnego oddania głosu, osoba głosująca podaje swój numer PESEL. Głosowanie w drodze elektronicznej więcej niż jeden raz przez tę samą osobę będzie uniemożliwione przez system informatyczny.
Osoba, która nie posiada numeru PESEL, może oddać swój głos jedynie w formie papierowej, osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta Malborka, podając na karcie do głosowania imię, nazwisko i numer dokumentu tożsamości.
Najprościej zagłosować elektronicznie, poprzez wypełnienie interaktywnego formularza zamieszczonego na stronie budżetu obywatelskiego.
Kto woli, może pobrać formularz TUTAJ, wypełnić i złożyć w Urzędzie Miasta Malborka w Biurze Obsługi Interesanta lub w Centrum Informacji Turystycznej, które mieści się w budynku Muzeum Miasta Malborka, ul. Kościuszki 54. Można również przesłać je tradycyjną pocztą na adres Urzędu Miasta, pl. Słowiański 5, 82-200 Malbork. Przy czym za ważne uznaje się karty, które zostaną dostarczone najpóźniej w ostatnim dniu głosowania, nie decyduje data stempla pocztowego.
Oddanie równocześnie głosu na karcie papierowej i karcie przesłanej drogą elektroniczną spowoduje uznanie za ważne tej karty, która wpłynie jako pierwsza. Pozostałe zostaną uznane za nieważne.
Zgodnie z harmonogramem, wyniki głosowania powinny być znane na początku października.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?