Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Trwa budowa bulwaru nad Nogatem. Urzędnikom dostało się za odcinek między mostem kolejowym a ujściem Kanału Juranda

Anna Szade
Anna Szade
Radosław Konczyński
Ostatecznego wyglądu bulwaru w Malborku wielu mieszkańców nie może się już doczekać. Na wakacje ma być gotowy pierwszy fragment - między ujściem Kanału Juranda a drewnianym mostem na Nogacie. Kibicujący inwestycji mają jednak swoje uwagi.

Pracownicy firmy Strabag, którym Urząd Miasta Malborka powierzył remont bulwaru nad Nogatem, dwoją się i troją. To trochę w związku z deklaracją, że skończą prace wcześniej, niż wynika z umowy. Deklaracja wykonawcy przewiduje, że cały modernizowany odcinek promenady, czyli od wiaduktu kolejowego po koniec miejskiego kąpieliska, będzie gotowy do końca 2021 r., czyli pół roku przed czasem.

Choć cała remontowana trasa jest oficjalnie placem budowy, to mieszkańcy i tak często tam zaglądają. Więc chcąc nie chcąc, mają oko na załogę i postępy prac.

Baczni obserwatorzy zgłaszają też swoje uwagi. No bo jak to się mogło stać, że urzędnicy przegapili kawałek bulwaru między mostkiem nad ujściem Kanału Juranda a mostem kolejowym. To obciach, wstyd, niedopatrzenie, niekompetencja. Epitetów od internautów posypało się pod adresem decydentów i ich podwładnych sporo. Fakt, na pierwszy rzut oka okazuje się to oczywiste, że potrzebna jest ciągłość, bo dalej, już w stronę parku, nawierzchnia jest wyremontowana. No to jak można było zapomnieć o 94 metrach?

Odpowiedź okazuje się banalna.

To nie jest nasz teren, bo to, co leży pod mostem kolejowym należy do PKP, dlatego ten fragment nie mógł być objęty projektem, na który otrzymaliśmy zewnętrzne dofinansowanie (z unijnego programu Polska-Rosja, dop. red.) – tłumaczy Marek Charzewski, burmistrz Malborka.

Tak naprawdę więc to właściciel powinien wyłożyć pieniądze na dopasowanie tego krótkiego odcinka, ale władze machnęły ręką i aby było idealnie, przeznaczą na ten cel środki z miejskiej kasy. Co więcej, nie można było tego zrobić bez wiedzy kolei.

Musieliśmy mieć zgodę na modernizację tego odcinka, dlatego też nie mogliśmy wcześniej nic tam robić. Wykonana będzie nie tylko sama ścieżka. Chcemy przy okazji odnowić również mostek nad Jurandem – powiedział nam Marek Charzewski.

Cała przebudowa bulwaru ma kosztować niecałe 11,4 mln zł, z czego 6,9 mln zł to dofinansowanie z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Rosja 2014-2020. Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu „Rozwój potencjału turystyki rekreacyjnej i turystyki wodnej w miastach Swietłyj i Malborku (Faza 2)".

Jak obecnie prezentuje się bulwar, na którym od ubiegłego roku pracuje Strabag? Zerknijcie do naszej galerii. Niektóre elementy wyglądają całkiem, całkiem.

Malbork. Bulwar nad Nogatem będzie tak wyglądał po zakończen...

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto