Sebastian jest uczniem trzeciej klasy kształcącym się w zawodzie technika informatyka. Do wykładu na PG przygotowywał się od maja, wybrawszy temat "Zastosowanie technologii informatycznych w neurodydaktyce".
- W tym celu stworzył aplikację internetową, która miała za zadanie wspierać nauczanie z programowania na lekcjach informatyki z wykorzystaniem "grywalizacji". Była to strona wyposażona w niezbędne elementy do przyciągania uwagi i idealne narzędzie do weryfikowania uczniów przez nauczyciela. Badania wykazały, że uczniowie bardzo szybko tracą motywację do korzystania z takich narzędzi wspomagających - informuje Jan Stawicki, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Malborku.
Zgodnie z definicją, grywalizacja lub gamifikacja (od ang. gamification) to przełożenie na życie codzienne schematów i mechanizmów znanych z gier, wykorzystywanie ich w różnych działaniach grupowych w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania.
Swoją aplikację i artykuł naukowy Sebastian zaprezentował w sobotę (16 listopada) w gmachu głównym Politechniki Gdańskiej. Tam odbyła się III Uczniowska Konferencja Naukowa pod hasłem „Mózg nieposkromiony –dążenie człowieka do doskonałości”.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?