Te zajęcia wpisują się w działania ZSP 3 jako szkoły - ambasadora Parlamentu Europejskiego, realizowane w ramach programu, w którym „trójka” uczestniczy od 2017 r. Do przedszkolaków z ZSP 1 poszły (trzymając się nazewnictwa z programu) młodsze ambasadorki Wiktoria Kujawska, Karolina Stańczak i Wiktoria Mierzyńska pod opieką starszej ambasadorki, czyli Iwony Krauze, nauczycielki historii.
Sześciolatki z dwóch grup dowiedziały się, co oznacza słowo „niepodległość”. Poznały też trudną część naszej historii – okres zaborów.
- Podzielone na role: Rosja, Austria i Prusy, dzieci dowiedziały się, jak Polska zginęła z mapy świata. Pod opieką ambasadorek w odpowiedniej chwili odrywały z przygotowanej wcześniej mapki fragmenty Polski zabierane przez zaborców w I, II i III rozbiorze, aż same zorientowały się, że nic nie zostało, że Polska zniknęła mapy. Dowiedziały się, co Polacy robili, aby przetrwała polska mowa – wspólnie odpowiadały na pytania, zadawane w „Katechizmie polskiego dziecka” Władysława Bejzy. Słuchały pieśni legionowych i maszerowały w rytmie „Maszerują strzelcy” - informuje Iwona Krauze.
Przedszkolaki dowiedziały się, jak powstały polskie symbole narodowe, skąd na nich barwy biel i czerwień. Nie zabrakło też zabawy i rywalizacji w szybkości układania flagi i godła z puzzli. Zaśpiewały też zwrotkę polskiego hymnu.
„Dziecko to taki patriota mały, na co dzień, a nie od święta. Polską znam flagę i polskie godło i hymn ojczysty pamiętam” – słowa piosenki zakończyły pierwsze zajęcia. Dzieci zostały obdarowane pięknymi kotylionami przygotowanymi przez uczennice ZSP 3.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?