Kciuki w górę od internautów pod wiadomością o końcu remontu na 650-metrowym odcinku ul. Kochanowskiego pokazują, że to była potrzebna inwestycja w mieście. Za nieco ponad pół miliona złotych, bo tyle kosztowała nowa nawierzchnia, jeździ się na pewno zdecydowanie lepiej.
Jednak zmotoryzowani, nauczeni doświadczeniem choćby po przebudowie ul. Słowackiego, zastanawiają się, czy ten luksus potrwa długo, a płynną jazdę zakłócą zaraz progi zwalniające. Wielu kierowców nie traktuje ich bowiem jako element infrastruktury poprawiającej bezpieczeństwo, ale niepotrzebną szykanę. Podejrzliwi dopatrzyli się planów na nowe garby w oznakowaniu ulicy. Bo taki znak stoi przy drodze.
Ale na razie można sobie tam jeździć spokojnie. Oczywiście, należy pamiętać, że obecnie ta trasa nie wiedzie już przez pole, ale niemal w środku rozrastającego się osiedla domków jednorodzinnych.
W planie był próg zwalniający, ale na razie nie zdecydowaliśmy się na jego montaż – mówi Marek Charzewski, burmistrz Malborka.
Ale to nie oznacza, że piesi mogą zacząć się bać, bo samochody będą „pruć” po tym nowym kilkusetmetrowym odcinku ul. Kochanowskiego.
- Rozważamy możliwość budowy wyniesionego przejścia dla pieszych, by zapewnić bezpieczeństwo przechodniom, choćby dzieciom idącym do Szkoły Podstawowej nr 3 z ul. Hadyny – informuje Marek Charzewski.
Ci, którzy pokonali już nową trasę po remoncie, zwracają uwagę na to, że „jakość wykończenia brzegów szosy powala na kolana”.
- To będzie jeszcze uzupełniane ażurowymi płytami, które zabezpieczą skraj jezdni przed popękaniem. Będą ją stopniowo wzmacniać, zarastając zielenią – wyjaśnia burmistrz.
Droga przestała być peryferyjnym skrótem, jak kiedyś, gdy przedwojenne kocie łby od skrzyżowania z ul. Konopnickiej podmieniono na asfalt. Obecnie łączy dwie dzielnice: Wielbark z Południem. Dlatego kierowcy pytają: kiedy wyremontowany zostanie ostatni odcinek, czyli ul. Dąbrówki od skrzyżowania przy SP 3 do skrzyżowania ul. Konopnickiej, Michałowskiego i Rolniczej?
- Jak będą pieniądze, będziemy naprawiać. Zdaję sobie sprawę z dużego zaangażowania inwestycyjnego na Wielbarku i wynikających z tego potrzeb komunikacyjnych – zapewnia Marek Charzewski.
WARTO WIEDZIEĆ
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?