Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Ulice do remontu w 2023 r., na które miasto chce pozyskać środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Nie tylko kierowcy się ucieszą

Anna Szade
Anna Szade
Radosław Konczyński
Trzymajcie kciuki, jeśli uda się pozyskać dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, będzie wygodniej poruszać się po ulicach w Malborku, nie tylko zmotoryzowanym, ale też pieszym i rowerzystom. Władze miasta wytypowały do przebudowy dwie drogi prowadzące na duże osiedla. Ma być bezpieczniej i wygodniej.

Jak obecnie wyglądają niektóre ulice w Malborku, to wiadomo, tylko siąść i płakać. Ale każdy poważniejszy remont pochłania grube miliony, bo przy okazji wymiany nawierzchni przebudowywana jest cała podziemna infrastruktura. Przez to inwestycje są bardzo drogie.
Ostatnia taka przebudowa miała miejsce na ul. Chrobrego, zakończona w listopadzie 2021 r. Jak wyliczył Urząd Miasta, ten kompleksowy remont 540 metrów bieżących ulicy wiązał się z kosztem 3 568 685 zł. W przeliczeniu na 1 metr bieżący miasto zapłaciło około 6608,675925925926 zł. Wówczas władzom miasta udało się pozyskać dofinansowanie z rządowego funduszu drogowego, które wyniosło 1 784 342 zł.

Włodarze znów chcą skorzystać z tego wsparcia. Do Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg trafiły z Malborka dwa wnioski.

Wytypowaliśmy do przebudowy al. Sprzymierzonych, dzięki czemu powstałaby wygodna droga na Wielbark, bo wyremontowana jest już ul. Słowackiego i ostatni odcinek, przy pl. Bukalskiego – mówi nam Jan Tadeusz Wilk, wiceburmistrz Malborka.

To odcinek około kilometra. I ma sporo kosztować, bo jak wyliczono, potrzeba 4 537 000 zł.

Drugi wniosek na pewno ucieszy mieszkańców największego malborskiego osiedla. Wjazd na Południe z ul. Konopnickiej w ul. Kotarbińskiego zdecydowanie nie jest przystosowany do współczesnego ruchu. Dlatego jest już gotowy projekt przebudowy, która zakłada w tym miejscu rondo. Przy okazji zmieni się również organizacja wzdłuż Konopnickiej, co na pewno ucieszy i pieszych, i rowerzystów. Teraz bowiem wspólnie korzystają ze starego chodnika aż do ul. Wybickiego. Planowana jest tam oddzielna ścieżka rowerowa.

To zadanie wycenione zostało na 2 502 000 zł. Liczymy w obydwu przypadkach na dofinansowanie w wysokości 60 proc. Jeśli więc udałoby się pozyskać środki na obydwie ulice, musielibyśmy zagwarantować 3 000 000 zł na wkład własny – mówi Jan Tadeusz Wilk.

Jak informował Dariusz Drelich, wojewoda pomorski, w naborze na 2023 r. do podziału między wszystkie miasta i gminy z regionu na nowe projekty jest 46 504 200,18 zł.

Malbork. Ulice Sportowa i Wiosenna już gotowe. Czy magistrat...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto