Sam moment otwarcia ofert złożonych w autobusowym przetargu miał być jawny. 24 kwietnia 2020 r. o godz. 12.30 planowana była transmisja w internecie. Jednak wczoraj (23.04.2020.) przed godz. 16 MZK poinformował, że jednak przesuwa termin składania ofert na 11 maja 2020 r.
Jedna z firm, które są zainteresowane zleceniem, już wcześniej proponowała, by dać oferentom co najmniej miesiąc na przygotowanie się do przetargu. Sugerowała nawet termin 28 maja. Miało to związek „z panującą pandemią wirusa COVID-19 oraz związanymi z nią zagrożeniami i konsekwencjami, takimi jak: przestoje produkcyjne, przerwane łańcuchy dostaw, nieprzewidywalne na tę chwilę terminy wznowienia produkcji, trudności w realizacji wszystkich procesów związanych z przygotowaniem i złożeniem wiążącej oferty”. Ale MZK na tę prośbę nie przystał.
Przetarg MZK wynika z projektu, który realizuje miejska spółka. „Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku” uzyskała dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dzięki temu na malborskie linie nr 1 i 6 ma trafić 6 fabrycznie nowych „elektryków”, do tego 5 ładowarek - 2 na pętlach autobusowych i kolejne 3 w zajezdni MZK. Będą to pierwsze uznawane za zeroemisyjne pojazdy w transporcie publicznym w Malborku.
Całkowita wartość przedsięwzięcia to 19 670 776,82 zł, a dofinansowanie – 13 812 746,58 zł. Realizacja projektu ma zakończyć się 30 czerwca 2021 r.
WARTO WIEDZIEĆ
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?