Malborską Radę Organizacji Pozarządowych powołali do życia przedstawiciele NGO. Rada inicjuje nowe rozwiązania prawne oraz wspiera i integruje malborskie organizacje pozarządowe. Działa na rzecz dobra wspólnego mieszkańców naszego miasta, „budując odpowiedzialną społeczność lokalną, opartą na zasadach partnerstwa i sprawiedliwości, której podstawę stanowią aktywni, zorganizowani obywatele”, jak czytamy w regulaminie MROP.
Kończy się trzecia kadencja Rady. Dlatego Andrzej Panek, przewodniczący MROP, zwołał zebranie sprawozdawczo-wyborcze, podczas którego podsumowana zostanie działalność ostatnich dwóch lat.
Zebranie odbędzie się dnia 24 listopada (czwartek) w siedzibie Malborskiego Centrum Wolontariatu mieszczącym się w Malborku na Starym Mieście 21/3. Początek zebrania o godz. 16.
Najważniejsze punkty zebrania:
- Przedstawienie pracy Malborskiej Rady Organizacji Pozarządowych trzeciej kadencji oraz informacja o efektach.
- Wybór delegowanych reprezentantów organizacji pozarządowych do Malborskiej Rady Organizacji Pozarządowych czwartej kadencji.
- Ukonstytuowanie się zarządu MROP.
- Wybór delegowanych reprezentantów organizacji pozarządowych do Malborskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego trzeciej kadencji na lata 2022-2025.
W spotkaniu mogą wziąć udział przedstawiciele wszystkim malborskich organizacji. Niemniej, kto chciałby dołączyć do MROP lub Malborskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, musi wcześniej dopełnić formalności. Wypełnić trzeba:
- rekomendację dla przedstawiciela organizacji, upoważniającą do kandydowania na członka MROP czwartej kadencji, wraz z podpisami osób uprawnionych do reprezentowania danego podmiotu społecznego,
- upoważnienie do czynnego uczestnictwa w głosowaniu podczas plenarnego spotkania organizacji pozarządowych i upoważnienie do kandydowania na członka Malborskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego drugiej kadencji, również wraz z podpisami osób uprawnionych do reprezentowania danego podmiotu społecznego,,
- zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Dokumenty w wersji elektronicznej są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.malbork.pl TUTAJ w zakłace "MROP".
Po wypełnieniu upoważnień, rekomendacji do MROP i MRDPP oraz deklaracji RODO należy je przekazać najpóźniej do poniedziałku (21 listopada) do godz. 12
- w formie papierowej - w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta Malborka w zamkniętej kopercie z dokładnym opisem koperty "Wybory do IV kadencji MROP" lub "Wybory do III kadencji MRDPP" lub "Wybory do IV kadencji MROP i III kadencji MRDPP".
- w formie podpisanego skanu na adres e-mail: [email protected].
W obydwu przypadkach decydują data i godzina złożenia wypełnionych druków w BOI lub wpływu na podany adres poczty elektronicznej.
Jak informuje MROP, nie ma możliwości zgłaszania kandydatów podczas spotkania, które odbędzie się 24 listopada, ponieważ wybory muszą być wcześniej przygotowane, a dokumenty zweryfikowane pod względem formalnym.
Warto dodać, że Malborska Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem opiniodawczo-doradczym burmistrza Malborka. Jest formą partnerstwa na rzecz rozwoju pożytku publicznego. W jej skład wchodzą nie tylko przedstawiciele NGO. Swoich przedstawicieli deleguje również i Rada Miasta, i burmistrz.
PRZECZYTAJ TEŻ: Malbork. Konkursy dla organizacji. Najwięcej pieniędzy przeznaczono na sport, ale sam burmistrz przyznaje: nie wszyscy będą zadowoleni
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?