Przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego wchodzi w zakres dwóch dużych inwestycji. Najpierw PKP PLK S.A. wyremontuje część kolejową znajdującą się na wiadukcie, a potem miasto przystąpi do poszerzenia pod nim jezdni
- Przebudowa jezdni pod wiaduktem jest częścią większej inwestycji drogowej za 70 milionów. Zacznie się budową ronda koło ZUS-u, a zakończy się aż przy ul. Gen. Maczka. Pod wiaduktem powstaną trzy pasy ruchu, ścieżka rowerowa, a także chodniki.
Przebudowana zostanie też cała infrastruktura podziemna – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik UM Rzeszowa.
Zanim miasto będzie mogło przystąpić do prac nad poszerzeniem drogi pod wiaduktem, swoją część musi zakończyć kolej.
- Planowane roboty nad częścią kolejową potrwają do połowy roku - informuje Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK S.A.- W tym momencie gotowa jest już połowa wiaduktu. 25 stycznia planujemy przenieść na nią ruch kolejowy. To umożliwi nam pracę nad pozostałą częścią – dodaje Hamarnik.
W czerwcu, gdy PKP PLK S.A. odda miastu plac budowy, zostawi po sobie nową trakcję, a przede wszystkim poszerzoną konstrukcję, która umożliwi prace nad jezdnią. Pierwsze samochody przejadą pod nowym wiaduktem w połowie przyszłego roku
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?