W związku z wprowadzeniem od 1 lipca br. nowego systemu gospodarowania odpadami stałymi to na samorządzie spoczywa obowiązek ich zbierania, ale również pobierania od mieszkańców opłaty za śmieci. Właściciele nieruchomości mogą zapłacić Urzędowi Miasta przelewem lub osobiście w kasie magistratu. Termin uregulowania pierwszej opłaty za śmieci przypadał 15 sierpnia, lecz ze względu na święto malborczycy mogli to zrobić także dzień później.
Jak wygląda ściągalność opłaty za śmieci w Malborku? Na razie, po kilku dniach, trudno o precyzyjną odpowiedź.
- Są to wstępne, szacunkowe dane, zastrzegamy, że mogą być w nich błędy. Na dzisiaj [czwartek rano - dop. red.] złożono 10 948 deklaracji. Miesięczny przypis z tytułu wywozu nieczystości wynosi ok. 315 000 zł. Do 15 sierpnia wpłynęło do Urzędu Miasta ok. 461 000 zł. Część mieszkańców uiściła opłaty za więcej niż jeden miesiąc. Na dzisiaj nie możemy jednak podać liczby takich osób ani liczby osób, które nie wywiązały z obowiązku uiszczenia opłaty za miesiąc lipiec w terminie do 15 sierpnia - wyjaśnia Jerzy Skonieczny, wiceburmistrz Malborka.
O tym, jak wygląda ściągalność opłat za śmieci w innych samorządach, możesz przeczytać w artykule na: www.dziennikbaltycki.pl
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?