Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa Nowowiejskiego w Malborku na finiszu. Burmistrz: "Termin zakończenia prac nie jest zagrożony"

Anna Szade
Anna Szade
Radosław Konczyński
Urząd Miasta Malborka potwierdza, że przebudowa ul. Nowowiejskiego wkrótce się zakończy. Wykonawca najgorsze prace ma już za sobą, przyszedł czas na układanie nawierzchni.

Przebudowa ul. Nowowiejskiego w Malborku na finiszu

Temu, kto mieszka przy ul. Nowowiejskiego lub w jej sąsiedztwie, pewnie się wydaje, że inwestycja trwa i trwa. Tymczasem rok temu nie była jeszcze znana firma, która podejmie się wykonania tego miejskiego zadania, bo oferty można było składać do 6 czerwca. A prace faktycznie rozpoczęły się w połowie września.

Umowa pierwotnie zakładała, że ul. Nowowiejskiego będzie wyglądała jak nowa już w maju. Najwięcej czasu zajęła jednak ta część, która nie należała do drogowców, czyli przebudowa podziemnych instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych i ciepłowniczych, o czym świadczyły najgłębsze wykopy. I to przez to jest kilkutygodniowe opóźnienie.
Wydawało się, że nigdy nie skończy się ostatni etap tych prac, na skrzyżowaniu ul. Nowowiejskiego i ul. Sucharskiego.

Obecnie inwestycja jest już właściwie z górki.

W przyszłym tygodniu wykonawca ma dokończyć układanie warstwy wiążącej i później kładziona będzie warstwa ścieralna – zapowiada Józef Barnaś, wiceburmistrz Malborka.

Jak mówią w Urzędzie Miasta, zakończenie przebudowy jest pewne, „chyba że zdarzy się jakiś kataklizm”.
- Termin 20 czerwca jest niezagrożony – potwierdza Marek Charzewski, burmistrz Malborka.

Ile kosztowała ta inwestycja? Przydały się zewnętrzne dotacje

To zlecenie miasta wykonuje wyłoniony w przetargu Strabag sp. z o. o. z Pruszkowa. Inwestycja obejmuje modernizację drogi o długości 487,24 m, od skrzyżowania z ul. Wybickiego do skrzyżowania z ul. Sikorskiego.
Prócz infrastruktury podziemnej i nowej jezdni powstaną poprawiające bezpieczeństwo wyniesione skrzyżowania i ciągi pieszo-rowerowe. Będzie też nowe oświetlenie typu LED. Przewidziane są również nasadzenia drzew, krzewów i nowe trawniki.

Całość ma pochłonąć ponad 9,7 mln zł, ale pieniądze nie pochodzą tylko z miejskiego budżetu. 5 mln zł to dotacja z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Kolejne 2,4 mln zł to oszczędności z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2022 rok, które w grudniu ubiegłego roku trafiły do Malborka.

A jeszcze tuż po otwarciu ofert wydawało się, że realizacja przedsięwzięcia jest zagrożona. A to dlatego, że po otwarciu ofert przetargowych okazało się, że nie ma w czym wybierać. Oferta Strabagu była jedyna i dużo wyższa niż zakładały władze. Pierwotnie magistrat planował wydać niecałe 5,3 mln zł.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto