Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przejazd kolejowy w Malborku jeszcze bez rogatek i sygnalizacji świetlnej. Miały być gotowe siedem miesięcy temu

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Przez tory na ulicy de Gaulle'a w Malborku przejeżdża około 5800 pojazdów.
Przez tory na ulicy de Gaulle'a w Malborku przejeżdża około 5800 pojazdów. Radosław Konczyński
Opóźnia się oddanie do użytku urządzeń zwiększających bezpieczeństwo na przejeździe kolejowym na ul. de Gaulle'a w Malborku. Szlabany i sygnalizacja świetlna miały działać przed końca września ubiegłego roku. Termin był już przekładany kilkukrotnie.

Przejazd kolejowy w Malborku czeka na szlabany i sygnalizację świetlną

Na przejeździe kolejowym na ul. de Gaulle'a w Malborku przecinają się linia kolejowa nr 207 Malbork-Grudziądz i droga wojewódzka nr 515 Malbork-Iława. Nie ma tutaj ani rogatek, ani sygnalizacji świetnej. Kierowcy, rowerzyści i piesi muszą się zatrzymać i rozejrzeć, by sprawdzić, czy nie zbliża się pociąg. Sytuacja zmieni się po uruchomieniu samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, na którą składają m.in. wspomniane szlabany i sygnalizatory świetlne.

CZYTAJ TEŻ: Czy na tym przejeździe kolejowym w Malborku w końcu będzie bezpieczniej?

Pierwotnie inwestycja o wartości ponad 900 tys. zł miała być gotowa do końca września 2022 r. Tego terminu nie udało się dotrzymać, następnie był zmieniany kilkukrotnie. Ostatnio była mowa o przełomie I i II kwartału 2023 r. Mamy maj i nadal każdy kierowca, rowerzysta i pieszy musi używać własnej „samoczynnej sygnalizacji” - czyli nóg i oczu, a więc stanąć i spojrzeć, czy do Kwidzyna lub z powrotem nie jedzie szynobus.

Jaki jest nowy termin uruchomienia sygnalizacji na przejeździe na de Gaulle'a?

Pytanie "Kiedy wreszcie?" pozostaje więc aktualne. Ponownie zadaliśmy je inwestorowi. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odpowiadają nam, że „uruchomienie urządzeń na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ulicy de Gaulle’a w Malborku planowane jest do końca czerwca”. Jak się dowiedzieliśmy, samoczynna sygnalizacja przejazdowa została zbudowana, natomiast przyczyna opóźnienia tkwi w oświetleniu.

- Zmiana harmonogramu wynika z konieczności wykonania dokumentacji projektowej dotyczącej przestawienia słupów oświetleniowych i uzgodnienia jej z zarządcami innych sieci. Wykonawca przestawił już słupy, a do wykonania konieczne jest jeszcze uzupełnienie oznakowania drogi i dokonanie niezbędnych odbiorów – odpowiada Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Samoczynna sygnalizacja przejazdowa na pewno przyda się w tym miejscu. Według najbardziej aktualnych wyników badań natężenia ruchu (lata 2020-2021), przejeżdża tędy średnio 5800 aut na dobę. Z kolei pociąg trasę Malbork-Kwidzyn-Malbork pokonuje ponad 20 razy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto