Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spotkanie w sprawie komunikacji pieszej i rowerowej

Redakcja
Fot. Piotr Jankowski
W środę (28 września) odbyło się spotkanie poświęcone sprawom ruchu rowerowego i pieszego. Wzięli w nim udział Tim Asperges i Olivier Schneider, eksperci II Kongresu Mobilności Aktywnej w Gdańsku.



Tim Asperges oraz Olivier Schneider podzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie dobrych praktyk i rozwiązań dotyczących transportu i komunikacji w mieście, w dużej mierze związanych z ruchem rowerowym i pieszym.




Tim Asperges jest inżynierem budownictwa lądowego – ekspertem w zakresie planowania miast. Jest dyrektorem firmy zajmującej się doradztwem w zakresie zarządzania ruchem TIMENCO w Leuven, która ma również swój holenderski oddział w Gouda, o nazwie Ligtermoet & Partners. Obie firmy specjalizują się w polityce rowerowej oraz w kwestii pasażerskiego transportu intermodalnego. Realizują działania w różnych miastach europejskich.
Tim Asperges był autorem master planu rowerowego we Flandrii, zajmuje się także lokalnymi planami transportu oraz planami polityki rowerowej dla wielu miast i miasteczek. Uczestniczył również w realizacji licznych projektów na szczeblu europejskim np. BYPAD, PRESTO w zakresie polityki rowerowej, EPOMM zarządzania mobilnością i EUCI związanego z intermodalnością. Był też koordynatorem projektu BYPAD, a w 2009 r. był dyrektorem programowym międzynarodowej konferencji Velo-city 2009 w Brukseli.
Zanim zaczął pracować w swojej firmie konsultingowej TIMENCO pracował w firmie Langzaam Verkeer oraz na Uniwersytecie w Hasselt w instytucie badań transportowych IMOB. Na uniwersytecie był wykładowcą Planowania Miast i Transportu Publicznego na studiach magisterskich planowania ruchu drogowego. Regularnie prowadzi wykłady na temat polityki mobilności we Flamandzkich Akademiach Policyjnych i w ramach innych profesjonalnych kursów dotyczących transportu.



Olivier Schneider jest członkiem zarządu Francuskiej Federacji Użytkowników Rowerów. Od lat zajmuje się promowaniem mobilności aktywnej w Brest na zachodzie Francji, z jednej strony propagując w społeczeństwie wiedzę o zaletach rowerów w kontekście miejskim, a w szczególności rowerów składanych i rowerów wspomaganych elektrycznie, z drugiej strony współpracując z władzami miasta w zakresie poprawy szeroko rozumianej infrastruktury rowerowej i orientowania polityki planowania przestrzennego pod kątem zrównoważonego transportu. W Polsce w dwunastu miastach przeprowadził cykl konferencji o francuskich przemianach pro rowerowych ostatnich lat, poruszając tak różne tematy jak plany mobilności miejskiej, miejskie samoobsługowe wypożyczalnie rowerów, pro rowerowe kampanie społeczne, współpraca miast ze stroną społeczną i ostatnie zmiany w francuskich przepisach o ruchu drogowym (m.in. generalizacja dwukierunkowego ruchu rowerem w ulicach jednokierunkowych dla innych pojazdów). Poza działaniami stricte pro rowerowymi, Olivier Schneider jest gorącym zwolennikiem szeroko rozumianego uspokajania ruchu w miastach, czyli nie tylko wprowadzania stref shared-space i tempa 30, ale również wdrażanie globalnych planów zmniejszenia prędkości samochodów indywidualnych poprzez stosowanie infrastruktury wymuszającej przestrzegania obowiązującej prędkości również na głównych arteriach. Takie globalne uspokojenie wpływa nie tylko na relatywną konkurencyjność przemieszczania się rowerem i komunikacją miejską, ale również na odczuwaną jakość przestrzeni publicznej, przywracając jej prawdziwie miejski charakter, charakter „miasta dla ludzi”. 


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto