Jeszcze pod koniec października br. inwestor, czyli spółka PKP PLK zapowiadała, że do końca 2013 roku tunel w ciągu drogi wojewódzkiej nr 515 Malbork-Iława będzie udostępniony kierowcom. Obecna sytuacja na placu budowy, w ostatnich dniach grudnia, jednak na to nie wskazuje.
Zobacz też: Tunel w Malborku będzie przejezdny do końca 2013 roku?
PLK potwierdza, że nie uda się zapewnić przejezdności pod torami "warszawskimi" do końca roku. Nowy przypuszczalny termin to styczeń 2014 r.
- Niestety, ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne na początku grudnia i późniejsze huraganowe wiatry opóźnił się proces wylewania asfaltu w tunelu. Ponadto, pojawiły się problemy gruntowe (problem z zabudową studni), które uniemożliwiły wylanie asfaltu tak, aby była pewność, że po jakimś czasie nie pojawią się problemy - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. - Niemniej, wykonawca zapewnił, że wszystkie problemy są na bieżąco rozwiązywane i jeśli warunki pogodowe (przede wszystkim temperatura) pozwolą, to na początku stycznia 2014 r. asfalt zostanie wylany i tunel będzie przejezdny dla kierowców.
Według terminarza założonego przez inwestora, wszystkie prace na de Gaulle'a mają się zakończyć wiosną 2014 roku. Pierwotnie kosztorys zakładał, że ta część modernizacja linii kolejowej E65, polegająca na stworzeniu bezkolizyjnego przejazdu samochodów pod torowiskiem, pochłonie ok. 11 mln zł. Ostatecznie nakłady znacznie wzrosły.
Zmieniła się technologia budowy. Skutkiem tego był wzrost kosztów budowy wiaduktu o ok. 5 mln zł w stosunku do zakładanych wcześniej 11 mln zł - dodaje Maciej Dutkiewicz.
Przypomnijmy, że przebudową objęty został blisko 700-metrowy odcinek ulicy de Gaulle'a. Po zakończeniu inwestycji jadący od strony miasta na „międzytorze" po przejechaniu tunelem będą mogli skręcić dopiero na wysokości Kusocińskiego w lewą stronę i Pionierów w prawą. Skręcający na wysokości Kusocińskiego będą mieli do dyspozycji drogę równoległą, która z tymczasowej (betonowe płyty) zostanie zamieniona w asfaltową (dwa pasy - 6 metrów szerokości). Będzie można nią dojechać do ul. Mikołajczyka i ogródków działkowych przy ulicy Słonecznej.
Z kolei piesi nie będą musieli nadkładać drogi, bo z tunelu schodami dostaną się na obie części osiedla. Sama ulica de Gaulle'a na zmodernizowanym odcinku zyska chodnik z jednej, a ścieżkę pieszo-rowerową z drugiej strony. Tuż za torami, będzie można przejść z jednej na drugą stronę ulicy dzięki kładce, która zostanie zbudowana obok wiaduktu.
Zobacz też: Malbork. Początek inwestycji kolejowej wiosną 2011 roku
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?