Kampanię promocyjną Pętli zainaugurowano w Żuławskim Parku Historycznym w Nowym Dworze Gdańskim.
- Chcemy wypromować nowy dla Polaków produkt turystyczny - familijne żeglowanie po wodach śródlądowych - mówi Hubert Gonera z firmy Landbrand, kreującej kampanię promocyjną Pętli. - Dostęp do barek turystycznych jest łatwy, by wynająć taką łódź, nie są potrzebne żadne uprawnienia i certyfikaty. Rejsy tego typu mogą stać się wkrótce tak popularne, jak obecnie wyprawy kajakami.
- Pętla Żuławska jest dla naszych samorządów wyzwaniem - powiedział Ryszard Świlski, wicemarszałek pomorski. - Infrastruktura żeglarska została zmodernizowana i rozbudowana. Teraz trzeba ją zagospodarować, przyciągnąć turystów, mądrze kierować rozwojem.
Według założeń projektu, powstała w ramach Pętli infrastruktura żeglarska ma przynieść rozwój turystyki wodniackiej w Delcie Żuław.
- Szacunki mówią, że w 2013 r. odwiedzi tę część Pomorza 20 tysięcy turystów - wodniaków - mówi Zbigniew Ptak z Urzędu Marszałkowskiego. - Jestem przekonany, że ten wynik osiągniemy. Taka liczba zapewni od razu 20 miejsc pracy. Wiemy, że w Pętlę chce zaangażować się prywatny biznes. Powstaną różnego rodzaju formy działalności gospodarczej: od największych, czyli rozwoju turystycznej żeglugi śródlądowej z wykorzystaniem dużych jednostek pasażerskich, przez żeglarską turystykę jachtową, do całego rynku usług związanych z obsługą ruchu turystycznego.
Zobacz koniecznie: Turyści z Rosji przyjadą na Mierzeję Wiślaną
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?