Burmistrz Malborka na początku lutego wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji na drodze krajowej nr 22. Przygotowanie zajęło 2 lata, 11 miesięcy i 3 dni, podczas których ustalano i konsultowano warunki, jakie będzie musiał spełnić inwestor w odniesieniu do planowanego przedsięwzięcia. To droga o sporym natężeniu ruchu przebiegająca przez środek miasta. Chodzi więc o to, by realizacja inwestycji sprawiła, że trasa będzie jak najmniej uciążliwa dla otoczenia.
Decyzja ocenia ewentualne następstwa dla środowiska planowanego przedsięwzięcia. Bez niej nie ma mowy o jakimkolwiek innym kroku przybliżającym etap realizacji.
Po wnikliwej analizie dokumentu postanowiliśmy wnieść od niej odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku – informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
PRZECZYTAJ TEŻ: Przebudowa drogi krajowej nr 22 w Malborku. Burmistrz wydał decyzję środowiskową. Czy to przybliża realizację inwestycji i co z ekranami?
Decyzja środowiskowa dla krajowej "22" w Malborku. Uwagi GDDKiA
Jakie uwagi ma inwestor do dokumentu?
- Przede wszystkim decyzja nie jest zgodna z postanowieniem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, które było wydane w trakcie procedury środowiskowej. Wnieśliśmy również o odstąpienie od nałożenia obowiązku ponownej oceny środowiskowej. Tu RDOŚ uznał informacje w raporcie za wystarczające i odstąpił od konieczności ponownej oceny – tłumaczy Piotr Michalski.
Drogowcy uważają, że decyzja wydana przez burmistrza m.in. nie określa kompletnych rozwiązań z zakresu ochrony akustycznej.
- Powinny być one wskazane w wymaganiach dla dokumentacji, niezbędnej do wydania decyzji. Dodatkowo, warunki ochrony przed hałasem w przypadku nawierzchni są wzajemnie niespójne: w jednym miejscu jest mowa o tłumieniu hałasu o 3 dB, a w innym nawet o ok. 10 dB. W przypadku tej drugiej wartości, są niewykonalne, z uwagi na brak nawierzchni o tak wysokim poziomie redukcji hałasu, użytkowanej w rzeczywistych warunkach drogowych oraz przy sposobach zimowego utrzymania drogi – uzasadnia rzecznik gdańskiego GDDKiA.
Odwołanie w SKO. Inwestycja nie rozpocznie się tak szybko
Skierowanie odwołania do SKO oddala moment rozpoczęcia inwestycji na malborskim odcinku drogi. Inwestycja ma objąć al. Rodła począwszy od skrzyżowania z ul. Mickiewicza i al. Wojska Polskiego do granic miasta.
- Odcinek tej trasy przechodzący przez Malbork znajduje się w trakcie przygotowywania dokumentacji projektowej i procedur związanych z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Przewidziano na nim m.in. przekrój po jednym pasie w każdym kierunku i pośrodku pas manewrowy, który umożliwi płynne i bezpieczne skręcanie oraz włączanie się do ruchu. Zaprojektowano także elementy ochrony środowiska – zapewnia Piotr Michalski.
GDDKiA planuje rozbudowę i przebudowę ok. 3,6 km krajowej "22". W ramach przedsięwzięcia przewiduje:
- wykonanie nowej konstrukcji jezdni o szerokości minimum 7 m i wzmocnienie konstrukcji istniejącej nawierzchni
- budowę ciągu pieszo-rowerowego
- budowę i przebudowę zjazdów z drogi krajowej nr 22
- przebudowę istniejących sieci kolidujących z projektowanym układem drogowym
- przebudowę przepustów w rowie przydrożnym w dwóch miejscach
- przebudowę obiektu mostowego z kładką dla pieszych nad kanałem Ulgi na przepust o przekroju skrzynkowym
- przebudowę rowów drogowych
- budowę i przebudowę odwodnienia drogi
- remont wiaduktu kolejowego oraz przejścia podziemnego
- wycinkę drzew i krzewów.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?