Burmistrz Miasta Malborka Marek Charzewski przedłużył umowę pilotażową na realizację usługi teleopieki na terenie Miasta Malborka.
Przedstawiciele Polskiego Centrum Opieki przekazali skonfigurowane urządzenia abonenckie - stacjonarne i komórkowe aparaty telefoniczne z zestawem głośnomówiącym i bezpośrednim czerwonym przyciskiem alarmowym. Zostaną one podłączone u osób, które zadeklarowały chęć przystąpienia do teleopieki i spełniły kryteria uzyskania takiego wsparcia, a są nimi: dochód, samotność, długotrwała choroba, niepełnosprawność, intensywność świadczonych dotychczas usług opiekuńczych, zdolność podopiecznego do obsługi przycisku alarmowego oraz posiadanie dowolnego abonamentu telefonii stacjonarnej lub sieci GSM niezbędnego do uruchomienia usługi teleopieki.
W większości z usługi teleopieki skorzystały osoby starsze i samotne u których realizowane są usługi opiekuńcze. Miasto jest przygotowane na objęcie takim wsparcie 30 osób. Istnieje także możliwość zakupu sprzętu niezbędnego do wdrożenia usługi teleopieki bezpośrednio u wykonawcy. Miasto natomiast zgodnie z zapowiedzią opłacać będzie dostęp do sieci i sygnału dla wszystkich mieszkańców.
Zadaniem teleopieki jest podniesienie poczucia bezpieczeństwa osób przebywających stale lub czasowo w domu, którzy potrzebują takiego wsparcia. Pomoc taka zapewnia lepszą jakość życia, daje także wymierne korzyści bliskim podopiecznych, którzy organizują dla nich opiekę. Pozwala im na spokojne łączenie pracy z innymi obowiązkami, ponieważ wiedzą, że ich bliscy są objęci skuteczną, 24 godzinna opieką. ?Guzik życia?, bo tak popularnie nazwana jest usługa polega na elektronicznym, całodobowym monitoringu i przyzywaniu natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa osób starszych, niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania. Burmistrz Malborka wierzy, że teleopieka rozwinie się szybko. Dlatego zachęca do skorzystania z takiego wsparcia.
Realizatorem teleopieki w Malborku jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej mieszczący się na ul. Słowackiego 74 którego pracownicy udzielą wszelkich niezbędnych informacji i zweryfikują osoby chętne do skorzystania z takiej formy pomocy. Pod numerem telefonu: 647 27 81 w. 35 lub osobiście w tut MOPS można uzyskać wszelkich informacji.
Informacji można także bezpośrednio uzyskać w Biurze Obsługi Klienta w Polskim Centrum Opieki w Gdyni, które jest wykonawcą usługi, tel: 58 669 80 27 w godz. 8.00-16.00 od poniedziałku do piątku.
Informacja Urzędu Miasta Malborka
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?