Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Apel Zarządu Powiatu w sprawie drogi krajowej nr 22 do posłów, senatorów i wojewody

rk
R. Konczyński
Trwają prace projektowe dotyczące modernizacji DK 22 w Malborku, zlecone przez GDDKiA projektantom z Olsztyna. Władze miasta i powiatu nie zgadzają się z proponowanymi rozwiązaniami, dlatego najpierw na piśmie, a potem podczas spotkania w Gdańsku przekazały swoje uwagi. Zarząd Powiatu postanowił pójść dalej i napisał do parlamentarzystów.

Niewiele wskazuje na to, by gdański oddział GDDKiA zgodził się na budowę dwujezdniowej drogi od przewężenia na wysokości ul. Andersa do granicy miasta. A to jest jeden z głównych postulatów władz samorządowych. Kolejne na liście są budowa ronda na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Daleką i nieobstawianie drogi ekranami akustycznymi. Wobec - jak się wydaje - małych szans na akceptację tych pomysłów władze powiatu napisały do wojewody pomorskiego, posłów i senatorów.

Stanowisko Zarządu Powiatu Malborskiego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Malbork-Królewo w granicach administracyjnych miasta Malborka

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku aktualnie przygotowuje wariantowe rozwiązania projektowe zadania pn. „Rozbudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Malbork-Królewo”. Realizuje je Biuro Projektowe „Arkas” z Olsztyna.
W związku z tym nasi przedstawiciele wzięli udział w spotkaniu zorganizowanym przez GDDKiA, które miało miejsce 2 kwietnia br. Przedstawiliśmy na nim nasze uwagi do przygotowywanego projektu. Za bezwzględnie konieczne uważamy przede wszystkim przedłużenie pasów ruchu dwujezdniowego (przekrój 2x2) na całym odcinku miejskim DK nr 22. Projekt nie przewiduje bowiem takiego rozwiązania, co w efekcie końcowym nie poprawi przepustowości tej drogi w Malborku po zakończeniu przedmiotowej inwestycji.
Dodatkowym argumentem przemawiającym za realizacją przebudowy DK nr 22 w Malborku z pasami ruchu dwujezdniowego jest wykreślenie z planu prac projektowych obwodnicy miasta Malborka i brak realnych perspektyw do wznowienia tych prac w perspektywie najbliższych 20 lat.
Naszym zdaniem należałoby również zastosować inne jak planowane rozwiązanie projektowe w obrębie skrzyżowania al. Wojska Polskiego i Dalekiej, które gwarantowałoby bezpieczny ruch dużych pojazdów ciężarowych w tym rejonie m.in. z PSSE (Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej).
Kolejna nasza uwaga to zdecydowanie zbyt duża liczba i wysokość akustycznych, które są planowane do umieszczenia w granicach miasta wzdłuż przebudowanej DK nr 22. W tej sprawie podobny pogląd prezentuje Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Wszystkie ww. zastrzeżenia do przedmiotowego projektu zostały wcześniej przekazane do GDDKiA Oddział w Gdańsku w formie pisemnej. Uzyskały one pełne poparcie Związku na rzecz Modernizacji Drogi Krajowej nr 22 z siedzibą w Chojnicach.
Niestety, GDDKiA Oddział w Gdańsku nie przyjęła żadnego z proponowanych przez nas rozwiązań, nie znajdując uzasadnienia dla ich uwzględnienia w prowadzonych pracach projektowych.
Nie zgadzamy się z takim stanowiskiem z uwagi na newralgiczność formy rozbudowy drogi krajowej nr 22 w obrębie miasta Malborka dla jego optymalnego skomunikowania z innymi rejonami kraju oraz przepustowości podstawowych ciągów komunikacyjnych w mieście (zwłaszcza w sezonie turystycznym) w perspektywie wieloletniej.
W związku z powyższym zwracamy się do Pań/Panów Posłów i Senatorów RP oraz Pana Wojewody Pomorskiego o wsparcie naszych działań w przedmiotowej sprawie.
Mirosław Czapla,
starosta malborski

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto