Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Kampania inwestycyjna w Malborku. Urząd poprosił o sprostowanie

Jacek Skrobisz
"Wszędzie dobrze, ale w Malborku..." - pod takim hasłem rozpoczęła się w czerwcu ub.r. kampania promująca tereny inwestycyjne w Malborku. Jakie są jej skutki po 8 miesiącach? Urząd Miasta Malborka po publikacji artykułu poprosił o sprostowanie informacji.

AKTUALIZACJA z dnia 24 lutego 2014 roku. Sprostowanie Urzędu Miasta Malborka:

Wskazana przez autora kwota jest wartością całego projektu „Inwestuj w Malbork – kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych” realizowanego przez Miasto Malbork w ramach dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Kampania wizerunkowa terenów inwestycyjnych była tylko elementem przedmiotowego projektu, a jej całkowity koszt to 335.885.43 zł netto (Miasto Malbork odzyskało w całości podatek VAT) (czyli niespełna 220 tysięcy złotych mniej, niż informuje autor artykułu). W ramach projektu zrealizowano również m.in. dokumentację studyjno-koncepcyjną dla trenerów przeznaczonych do zbycia.

Wszystkich tych, którzy poczuli się wprowadzeni w błąd niedoprecyzowaną informacją, przepraszam.
Jacek Skrobisz

Wcześniej o sprawie pisaliśmy następująco:

Celem projektu unijnego było stworzenie korzystnych warunków do inwestowania poprzez kompleksowe przygotowanie miejskich terenów pod kątem studyjno-koncepcyjnym i promocyjnym. Po 8 miesiącach sprawdziliśmy, jak Urząd Miasta ocenia skuteczność kampanii wartej 554 tys. zł (w tej kwocie 83,1 tys. zł pochodzi z budżetu miasta).

W ramach kampanii "Wszędzie dobrze, ale w Malborku..." tereny inwestycyjne były promowane w sąsiedztwie lotnisk w Gdańsku i Warszawie, przez spoty telewizyjne, w pismach branżowych, a także poprzez specjalne wiadomości rozsyłane przez jeden z ogólnopolskich portali internetowych. Dodatkowo w 2013 roku urząd przygotował specjalną stronę internetową projektu i trzyjęzyczne wydawnictwo wzbogacone prezentacją multimedialną, które było dystrybuowane podczas spotkań przedstawicieli władz miasta z potencjalnymi inwestorami oraz podczas wyjazdów na targi.

- Zadaniem zrealizowanej przez miasto kampanii było przede wszystkim promowanie Malborka jako miasta przyjaznego nie tylko turystom, ale również inwestorom - mówi Katarzyna Kostrzewa-Rzoska, naczelnik Wydziału Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta Malborka. - Sądzę, że cel ten został osiągnięty, a sama kampania stała się fundamentem do dalszych działań. Budowanie marki to działania długofalowe, które w perspektywie czasu mam nadzieję przyniosą miastu wymierne korzyści. W najbliższym czasie planujemy między innymi promowanie naszej oferty podczas Ogólnopolskich Targów Samorządów i Regionów, które odbędą się w drugiej połowie maja.

Jak realizacja wartej ponad pół miliona złotych przełożyła się na zainteresowanie firm chcących uruchomić działalność w Malborku i stworzyć nowe miejsca pracy?
- Na bieżąco odpowiadamy na spływające do nas zapytania potencjalnych inwestorów. Pozostajemy także w ciągłym kontakcie z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną, w której bazie znajdują się również oferty terenów inwestycyjnych w Malborku - mówi Katarzyna Kostrzewa-Rzoska. - W ostatnim czasie zauważyliśmy znaczące zwiększenie zainteresowania naszą ofertą, czego dowodem jest z pewnością sprzedaż kilku nieruchomości, które od lat stanowiły istotną jej część.

Urząd wymienia w tym miejscu: części Targowiska Miejskiego i teren po dawnym ośrodku hodowli zarodowej przy ul. Targowej, teren dzisiejszego parkingu przy ul. Sierakowskich (dawna ul. Solna) oraz fragment nieruchomości przy tzw. nabrzeżu na terenach bo byłym zakładzie "Makop".

- Ponadto zwiększa się statystyka odwiedzin internetowego serwisu inwestycyjnego miasta, odnotowujemy również więcej zapytań dotyczących uzbrojenia terenów pod inwestycje - dodaje Katarzyna Kostrzewa-Rzoska. - W związku z czym, wychodząc ku oczekiwaniom potencjalnych inwestorów, miasto Malbork w porozumieniu z Invest in Pomerania zamierza przystąpić do projektu systemowego realizowanego w ramach Zintegrowanych Porozumień Terytorialnych, którego elementem będzie stworzenie analiz i możliwość realizacji zbrojenia poszczególnych terenów pod kątem indywidualnych oczekiwań inwestora.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto