Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czterech urzędników magistratu do zwolnienia

(JS)
Po zwolnieniach pracowników Miejskiego Domu Kultury przyszedł czas na redukcje w Urzędzie Miasta Malborka i odejścia w Straży Miejskiej. To kolejny etap wprowadzania oszczędności w malborskiej administracji. Ale nie wszędzie tnie się etaty.

Burmistrz Malborka zapowiada od pewnego czasu restrukturyzację w Urzędzie Miasta, której celem ma być poprawa funkcjonowania magistratu i poprawienie jakości obsługi interesantów. Mówi się o łączeniu wydziałów, ale zapowiadana restrukturyzacja uderzy też w pracowników. Dotarła do nas plotka mówiąca o planach zwolnienia ok. 10 urzędników, ale magistrat twierdzi, że będzie mniej zwolnień.

- W Urzędzie Miasta przeprowadzana jest procedura restrukturyzacji. Polega ona na zmianie organizacyjnej. Zostało to poprzedzone bardzo wnikliwą analizą zatrudnienia w magistracie. W wyniku tej analizy doszliśmy do wniosku o konieczności wypowiedzenia umów czterem osobom - mówi Piotr Szwedowski, sekretarz miasta Malborka. - Dotyczy to Wydziału Spraw Społecznych, Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej oraz Wydziału Organizacyjnego. Restrukturyzacja związana jest z racjonalizacją zatrudnienia w urzędzie.

W ramach restrukturyzacji Urząd Miasta wynajął swojego byłego architekta.

Przypomnijmy, że w poprzedniej kadencji samorządu liczba urzędników rosła w szybkim tempie. Na koniec 2007 roku w urzędzie pracowało 86 osób, w 2008 roku - 93. W 2009 roku struktura urzędu zwiększyła się o kolejne 3 osoby, a w ubiegłym sięgnęła "setki". I nie ma w tej liczbie m.in. strażników miejskich, którzy od 2008 formalnie są pracownikami wydziału Urzędu Miasta o nazwie "Straż Miejska".

Właśnie Straż Miejską dotknęły też skutki wspomnianej racjonalizacji. Przez ostatni rok Powiatowy Urząd Pracy refundował samorządowi połowę kosztów zatrudnienia 6 strażników miejskich. Jeśli magistrat chciałby utrzymać stworzone w zeszłym roku stanowiska, musiałby teraz w całości pokrywać koszty wynagrodzenia funkcjonariuszy. Jak się dowiedzieliśmy, z jednym z tej szóstki strażników nie przedłużono umowy.

Przeczytaj też: plany zmniejszenia Straży Miejskiej.

Nie wszędzie jednak są planowane oszczędności. W Malbork Welcome Center zatrudniono właśnie sekretarkę. W jednostce zajmującej się promocją miasta pracować będzie 11 osób w sumie na 8 i ćwierć etatu. Do tej pory MWC nie posiadało sekretarki, więc spytaliśmy, czy to stanowisko jest niezbędne.
- Tak, stanowisko takie jest niezbędne w MWC - odpowiada Magdalena Marszałkowska, dyrektor MWC. - Nie jest to stanowisko, które wiąże się wyłącznie ze standardowymi obowiązkami sekretarki. Nie ma typowego sekretariatu w Malbork Welcome Center. Osoba ta będzie wykonywała również inne zadania, głównie związane z organizacyjnym funkcjonowaniem jednostki. Związane jest to również z wprowadzeniem nowej instrukcji kancelaryjnej, zwiększeniem wykorzystania sali konferencyjnej, sprawami formalnymi jednostki, niezbędnymi do prowadzenia w jednostce samorządowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak przygotować się do rozmowy o pracę?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto