Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malbork. Przejazd kolejowy na ul. de Gaulle'a będzie bezpieczniejszy, ale kiedy? Na ukończeniu prace za ponad 900 tys. zł

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Do końca 2022 roku na przejeździe przez linię kolejową nr 207 w Malborku wreszcie ma być uruchomiona samoczynna sygnalizacja, czyli szlabany i światła. Prace powinny były zakończyć się wcześniej, ale wynikły problemy.

Do końca grudnia sygnalizacja na przejeździe będzie działać?

Blisko, coraz bliżej – można powiedzieć o wyczekiwanych rogatkach na przejeździe przez linię 207 w ciągu ulicy de Gaulle'a. Samoczynna sygnalizacja przejazdowa miała działać najpierw do końca trzeciego kwartału 2022 r., potem PKP Polskiej Linie Kolejowe S.A. podawały termin październikowy, ale nie udało się go dotrzymać. Jak spółka tłumaczy opóźnienie?

- Uruchomienie urządzeń na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. de Gaulle’a w Malborku planowane jest do końca grudnia. Zmiana harmonogramu wynika z konieczności wykonania dodatkowych prac związanych z zabudową nowego oświetlenia przejazdu oraz niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, uniemożliwiającymi wykonanie oznakowania poziomego jezdni – odpowiada Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dlaczego budowa samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w tym miejscu jest tak ważna? Pytanie jest retoryczne, bo towarzyszy mu oczywista odpowiedź. Co prawda, w ostatnich latach na tym przejeździe, na szczęście, nie było niebezpiecznych sytuacji, ale dzięki szlabanom kierowcy nie będą już musieli za każdym razem stawać i zadzierać głowę, by sprawdzić, czy nie nadjeżdża szynobus. Oczywiście, maszyniści zbliżając się do ul. de Gaulle'a ostrzegają o tym głośnym sygnałem. Jednak zapory drogowe, które będą opuszczane automatycznie, zwiększą komfort przejazdu i zmotoryzowanym, i obsłudze pociągu.

A ruch samochodów w tym miejscu wcale nie jest mały. Ulica de Gaulle'a to część drogi wojewódzkiej 515 prowadzącej przez Dzierzgoń do Iławy. Według wyników najnowszych badań natężenia ruchu, przejeżdża tędy średnio 5800 aut na dobę. Z kolei szynobus trasę Malbork-Kwidzyn-Malbork pokonuje ponad 20 razy.

CZYTAJ TEŻ: Pociągi już naprawdę wróciły na linię z Malborka do Kwidzyna

Nie było tego w projekcie rewitalizacji linii kolejowej nr 207

Inwestycja na przejeździe, chociaż może wydawać się niepozorna, kosztuje ponad 900 tys. zł. Firma, która otrzymała zlecenie od PKP PLK po wygranym przetargu, musiała wykonać projekt wykonawczy i uzyskać niezbędne zezwolenia, by przeprowadzić nastepujące prace:

  • demontaż istniejących urządzeń;
  • budowa nowych tras kablowych wraz z kanalizacją kablową w obrębie przejazdu;
  • zabudowa kontenera z urządzeniami SSP;
  • zabudowa napędów rogatkowych wraz z 4 drągami;
  • zabudowa 4 sygnalizatorów drogowych wraz z niezbędnym oznakowaniem przejazdu;
  • montaż 4 czujników koła w torze;
  • uruchomienie urządzeń SSP wraz z wykonaniem niezbędnych pomiarów i sprawdzeń;
  • sporządzenie dokumentacji powykonawczej.

PKP PLK, realizując tę inwestycję, poniekąd nadrabiają zaległości, bo – nie wiedzieć czemu – tego elementu zabrakło w projekcie rewitalizacji linii nr 207 między Malborkiem a granicą województwa. Od 10 lipca 2021 roku szynobusy jeżdżą po zmodernizowanej trasie, na której powstało wiele urządzeń poprawiających bezpieczeństwo, ale przejazd na ul. de Gaulle'a stanowił wyjątek.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto