Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat malborski. Urzędy i instytucje ograniczają wizyty przez pandemię, ale pracują normalnie. Najlepiej dzwonić lub kontaktować się online

Anna Szade
Anna Szade
Pixabay
Kolejne urzędy i instytucje ograniczają bezpośrednią bezpośrednią obsługę mieszkańców. Do malborskiego magistratu dołączyły: Starostwo Powiatowe, Urząd Gminy w Miłoradzu i Archiwum Państwowe. To reakcja na rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem.

W Urzędzie Miasta Malborka już od poniedziałku (24 stycznia) wymagane jest od mieszkańców wcześniejsze umówienie się na wizytę w konkretnej sprawie. Urzędnicy pracują normalnie, dlatego władze zachęcają, by – jeśli to możliwe – korzystać z kontaktu telefonicznego, z poczty elektronicznej lub tradycyjnej albo skrzynki podawczej ePUAP.
Jest to podyktowane gwałtownym wzrostem zakażeń koronawirusem.

Nie ma możliwości załatwienia swoich spraw osobiście w Sekcji Świadczeń Rodzinnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Malborku.
Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP lub Empatia, drogą pocztową na adres: MOPS, ul. Słowackiego 74, 82-200 Malbork, albo poprzez złożenie korespondencji do skrzynki umieszczonej w holu Sekcji Świadczeń Rodzinnych (budynek Starostwa Powiatowego, parter przy pok. nr 2).

Sprawy można załatwić osobiście tylko po uprzednim omówieniu się na wizytę. Można to zrobić telefonicznie, dzwoniąc pod wskazane numery telefonów:

  • 55 647 16 08 - świadczenia rodzinne, świadczenie rodzicielskie, dodatek osłonowy, nazwiska według liter A-K;
  • 55 647 16 06 - świadczenia rodzinne, świadczenie rodzicielskie, dodatek osłonowy, nazwiska według liter L-Ż;
  • 55 647 16 07 - zasiłek pielęgnacyjny, jednorazowa zapomoga, karta dużej rodziny;
  • 55 647 16 11 - świadczenia z funduszu alimentacyjnego, postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych nazwiska według liter A-L oraz świadczenie wychowawcze 500+;
  • 55 647 16 05 - świadczenia z funduszu alimentacyjnego, postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych, nazwiska według liter L-Ż;
  • 55 647 16 12 - świadczenia pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna, nienależnie pobrane świadczenia.

Zmiany w obsłudze interesantów od wtorku (25 stycznia) wprowadził Arkadiusz Skorek, wójt Miłoradza.
Zaleca się mieszkańcom załatwianie spraw w Urzędzie Gminy z wykorzystaniem:

  • drogi korespondencyjnej - składanie dokumentów i wniosków w godzinach pracy w skrzynce podawczej zlokalizowanej przed Urzędem;
  • kontaktów telefonicznych: 55 271 15 31;
  • elektronicznej platformy ePUAP;
  • poczty tradycyjnej - Urząd Gminy, ul. Żuławska 9, 82-213 Miłoradz;
  • poczty e-mail: [email protected];
  • elektronicznej bankowości przy płatności zobowiązań.

Ważny komunikat pojawił się na stronach internetowych powiatu malborskiego.

Od środy (26 stycznia) do odwołania Starostwo Powiatowe w Malborku jest zamknięte dla bezpośredniej obsługi klienta – czytamy.

To decyzja Mirosława Czapli, starosty malborskiego, który liczy, że dzięki temu „uda się zachować strategiczną ciągłość działania i zarządzania oraz zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, interesantom i innym osobom znajdującym się w obiekcie”.
Nie znaczy to, że z urzędnikami nie ma żadnego kontaktu. Komunikat mówi o korzystaniu z dostępnych środków komunikacji elektronicznej, czyli m.in. e-mail, ePUAP, poczty albo składania pism w skrzynkach podawczych, które są umieszczone i na drzwiach na tyłach starostwa, i od frontu.
Jeśli ktoś będzie zmuszony do złożenia wizyty, będzie musiał wcześniej się na nią umówić telefonicznie.

Numery telefonów do poszczególnych wydziałów dostępne są TUTAJ.

Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg pozostaje otwarty dla bezpośredniej obsługi klientów, zgodnie ze stałymi godzinami pracy, jednak wejście możliwe jest jedynie po schodach od strony przystanku autobusowego na pl. Słowiańskim – informuje Starostwo Powiatowe.

Z powodu pandemii specjalne zasady obowiązują również klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Malborku. Przed wizytą trzeba umówić się z pracownikiem telefonicznie.
Wykaz numerów telefonów znajduje się TUTAJ.
Kto musi odwiedzić którykolwiek z urzędów, musi pamiętać o zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa: zakładaniu maseczek ochronnych, zachowywania dystansu i używania środków dezynfekcji.

Archiwum Państwowe w Malborku do 28 lutego wstrzymało działalność czytelni archiwalnej oraz bezpośrednim przyjmowaniem interesantów z zewnątrz.

Dokumenty wymagające zachowania formy papierowej prosimy przesyłać we wskazanym okresie drogą pocztową. Jako środek zastępczy bezpośredniego kontaktu z nami prosimy o stosowanie komunikacji elektronicznej i telefonicznej. Za zaistniałe utrudnienia i niedogodności przepraszamy – poinformowało Archiwum Państwowe.

Wszelkie dane do kontaktu znajdują się na stronie internetowej Archiwum.

Kto w najbliższym czasie planuje wizytę w urzędzie czy innej instytucji publicznej, lepiej niech sprawdzi, czy nie zmieniły się zasady obsługi. Ograniczenia wprowadzane są z dnia na dzień.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto