Jak informuje Urząd Miasta, burmistrz Marek Charzewski podpisał umowę z firmą Strabag, reprezentowaną przez pełnomocnika Mariusza Schaba, na zagospodarowanie bulwarów nad rzeką Nogat. Partnerem projektu jest również Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Malborku, reprezentowane przez prezes Krystynę Babirecką.
- PWiK wykona część prac związanych z kanalizacją deszczową we własnym zakresie – tłumaczy burmistrz Marek Charzewski.
Ważniejsze od podziemnych instalacji, którymi zajmą się malborskie "wodociągi", będzie to, co widać, czyli nowe zagospodarowanie bulwaru.
W ciągu 24 miesięcy Strabag ma za zadanie stworzyć atrakcyjne ciągi pieszo-rowerowe na odcinku od mostu kolejowego do kąpieliska miejskiego oraz zagospodarować teren w okolicach Szkoły Łacińskiej. W ten sposób bulwary, rzeka Nogat i jej możliwości rekreacyjne mają stworzyć ciekawą ofertę spędzania wolnego czasu – informuje Katarzyna Fabiańska z Urzędu Miasta Malborka.
Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu: „Rozwój potencjału turystyki rekreacyjnej i turystyki wodnej w miastach Swietłyj i Malborku (Faza 2)". Na jego realizację miasto pozyskało dofinansowanie z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Rosja 2014-2020 w wysokości 6 886 295,43 zł. Całkowity koszt inwestycji nad Nogatem wyniesie 11 389 499,05 zł.
Cały projekt składa się z trzech elementów. W pierwszej kolejności realizowane będą bulwary, które odmienią oblicze miasta nad rzeką. Kolejnym zadaniem jest opracowanie dokumentacji na remont staromiejskiego ratusza. Projekt zamknie stworzenie punktu widokowego z rozbudowanym placem zabaw między ul. Parkową a bulwarem.
9 lipca podpisana też została umowa na dostawę autobusów elektrycznych. Zawarli ją prezes Małgorzata Zemlik w imieniu w imieniu Miejskiego Zakładu Komunikacji w Malborka sp. z o.o. i Adam Milewski, dyrektor sprzedaży regionu północnego firmy Solaris Bus&Coach SA. To właśnie jej oferta na zakup sześciu 12-metrowych „elektryków” uznano za najlepszą. Wartość tego zamówienia to 13 948 200 zł brutto.
System ładowania akumulatorów do autobusów zapewni konsorcjum firm, którego liderem jest Ekoenergetyka-Polska sp. z o.o. Dostawa pięciu ładowarek, z których dwie będą na pętlach autobusowych na Wielbarku i na Piaskach, a trzy w zajezdni MZK, warta jest 1 716 711,60 zł brutto.
Autobusy wraz z systemem ładowania mają pojawić się na malborskich ulicach w pierwszym półroczu 2021 r. Będą obsługiwały dwie linie: nr 1 i nr 6.
Całkowity koszt projektu wynosi 19 670 776,82 zł, z czego 85 proc. czyli 13 812 746,58 zł to dofinansowane ze środków unijnych w ramach projektu „Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku”.
WARTO WIEDZIEĆ
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.6/images/video_restrictions/0.webp)
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?